Ingezonden persbericht


Ontmoetingsplatform voor communicatie, premedia en printmedia professionals

GRAFIVAK 2005: HET HART VAN COMMUNICATIE

Van 10 tot en met 13 mei 2005 staat Amsterdam RAI in het teken van de inzet van print en drukwerk in de mediamix voor effectieve communicatie tijdens Grafivak 2005.

Product Manager Xander de Bruine van Amsterdam RAI: "Print en drukwerk in combinatie met andere mediavormen ontwikkelen zich als nooit tevoren tot een krachtige communicatie-mix. Grafivak 2005 is daarom sterk gericht op media-integratie, waarbij printmedia het hart van communicatie vormen."

Printmedia dienstverlening

Door de focus meer dan voorheen te richten op media-integratie wil Grafivak de onderlinge betrokkenheid vergroten tussen opdrachtgevers, dienstverleners en toeleveranciers van printmedia toepassingen. De Bruine: "Het vakevenement legt in 2005 meer nadruk op de aanwezigheid van printmedia dienstverlening in het expositieprogramma. De aanwezigheid van dienstverleners naast aanbieders van systemen biedt immers een meerwaarde bij informatie-uitwisseling over communicatieoplossingen. Bovendien heeft dit een versterkend effect op de komst van opdrachtgevers die specifieke wensen hebben over combinaties van mediavormen in hun communicatie waar printmedia vaak centraal staan. Zo creëert Grafivak 2005 dus een ontmoetingsplatform voor communicatie, premedia en printmedia professionals."

Nieuw: Media City

Amsterdam RAI en de Organisatie voor Prepress/Prepublishing Bedrijven - Multimedia Brancheorganisatie (OPPO-MMBO) introduceren tijdens de komende editie van Grafivak 'Media City'. In dit paviljoen kunnen OPPO-MMBO-leden zich presenteren aan de beurs-bezoekers. De Bruine: "Media City zal het hart vormen van Grafivak en past in ons streven om naast leveranciers ook aanbieders van diensten - en hun klanten - te betrekken bij deze beurs."

In Media City kunnen bezoekers zich uitgebreid laten informeren over onder meer strategische integratie van printmedia, web publishing en audiovisuele communicatie, waardoor communicatiesynergie ontstaat.

DPP 2005

In navolging van de succesvolle editie van de Digital Production & Printing Conferentie (DPP 2003) in Barcelona, organiseert IS&T Europe DPP 2005 tijdens Grafivak. Deelnemers aan deze conferentie kunnen presentaties volgen van internationale marktleiders over oplossingen op het gebied van print productie en industrieel printen. Daarnaast tonen fabrikanten tot bewerkers, uitgevers en retailers nieuwe technische en commerciële toepassingen. DPP 2005 biedt deelnemers inzicht in de snel ontwikkelende industrie en de benodigde kennis van de mogelijkheden van digitale (on demand) print. De conferentie is dan ook zeer geschikt voor zowel systeem- en applicatieleveranciers als strategisch en operationeel verantwoordelijken van ontwikkelings- en implementatieprojecten voor renderende on demand print communicatie strategieën.

Meer informatie over het evenement is te vinden op www.grafivak.nl.

Voor het aanvragen van de brochure en deelnemingsvoorwaarden van Grafivak kunnen geïnteresseerden contact opnemen met het projectteam van Grafivak 2005, Gerard Rijnbeek of Xander de Bruine, telefoon: 020-5491212, e-mail: info@grafivak.nl.

Amsterdam, 15 juni 2004

Noot voor de redactie /