Ingezonden persbericht


Van hockeybal naar koffieboon

Dirk Loots in dienst als Managing Director bij Medellín Secret

Per 1 april jl. is Dirk Loots in dienst getreden als Managing Director van het nieuwe koffiemerk Medellín Secret. Eerder werkte deze oud-hockeyinternational en huidig assistent trainer van landskampioen Amsterdam, als senior account manager bij Sanoma Uitgevers. Bij Medellín Secret zal Dirk de dagelijkse leiding hebben bij de introductie van een innovatief merk uit Colombia. Dirk had een langgekoesterde wens om te gaan ondernemen. Maar zoals bij zovele anderen, kwam het gouden idee nooit voorbij. Dat is nu allemaal geschiedenis.

Voor Dirk komt bij Medellín Secret alles bij elkaar: een uniek kwaliteitsproduct, een onconventioneel marketingconcept en aandeelhouders zonder haast. Volgens Dirk is Medellín Secret een grote ontdekkingsreis. Ik weet echt niet wat op mijn pad gaat komen. Met dit totaal nieuwe concept zijn we alles opnieuw aan het uitvinden. We hebben geen bakken met geld. We willen alternatieve wegen gaan vinden. Ik zou nog niet weten hoe, maar ik heb een grenzeloos vertrouwen.

Dit is namelijk een merk dat haar eigen verhaal te vertellen heeft. Als ik in staat zal zijn om goed te luisteren, dan gaat het helemaal goed komen. Waarom? Medellín Secret is een piepjong bedrijf, maar het voelt alsof het al eeuwen bestaat. Ik denk dat dat komt door de origine van het product. Wanneer je spreekt met mensen uit Medellín, dan besef je dat wij hier in het Westen toch iets verloren hebben. Ik kan het nog niet goed onder woorden brengen, maar het heeft iets te maken met oprechte menselijkheid. De mensen uit die streek, leven in een adembenemend mooi landschap, maar tegelijk onder echt niet al te beste omstandigheden van armoede en permanente dreiging van geweld. Daarom ben ik ook heel blij dat het succes van Medellín Secret die mensen in materiële zin zal helpen. Maar ik moet zeggen dat ik daar ook heel veel voor terug krijg. Ik herken bij mezelf een geweldig vuur en betrokkenheid tegelijk en dat is precies wat in het merk tot uiting zal komen. Dit bedrijf klopt gewoon, dat merk ik aan alles. Tot nu toe vliegen de deuren voor me open. Blijkbaar herkennen mensen iets in Medellín Secret waar ze graag deel van willen zijn. Ik kan het anders ook niet goed uitleggen.

Dirk is het levende voorbeeld van waar Business Openers als strategisch marketingadviesbureau voor staat. In alles wat we voor klanten doen gaat het ons om de chemie. Een goed businessplan is mooi, maar als je geen mensen hebt die het in hun hart dragen, is de kans van slagen niet erg groot. Deze mensen worden veelal gevonden in het kandidatennetwerk van Career Openers, ook Dirk komt uit dit netwerk. Hard werken en vallen en opstaan doet Dirk natuurlijk ook, maar vanuit een totaal andere ervaring. Het is één groot leerproces, gedreven door de vele mogelijkheden die hij ziet.

Medellín Secret is een venture die gestart is door Business Openers, samen met Arnold Noorduijn, in het dagelijks leven manager bij Royal Friesland Food, en zijn Colombiaanse zwager Diego Gonzalez. Medellín Secret bestaat voor 100% uit Arabica bonen die afkomstig zijn van één finca (plantage) die onder ideale omstandigheden haar bonen teelt. Op de finca, La Luisa-Sierra genaamd, leven zeven gezinnen van de bonenopbrengst die tevens participeren in de winst van deze innovatieve venture.

De unieke koffie is te bestellen via http://www.medellinsecret.com.

Mocht je aangestoken zijn door dit verhaal, zegt het voort! Dat is de bedoeling.

Met vriendelijke groet,

BUSINESS OPENERS

Marc van Eck
Managing Partner


---

Snelliuslaan 10

1222 TE Hilversum

tel (+31) 35 646 0346

fax (+31) 35 646 0345

mob (+31) 62 468 8254

marc.vaneck@businessopeners.nl

www.businessopeners.nl