Ingezonden persbericht

Nieuwe producten verhoging efficiency backoffice organisaties

AMSTERDAM, 5-050510 -- Het bedrijf ZIP heeft een aantal nieuwe producten en diensten ontwikkeld waarmee de prestaties van front- en backoffices van o.a. energiebedrijven kunnen worden verbeterd. Deze varieren van consultancy producten tot software tools en zijn allen op basis van praktijkervaring tot stand gekomen


De druk op backoffices om tot betere prestaties te komen is de laatste jaren sterk toegenomen. Enerzijds is dit veroorzaakt in de energiesector door de grote veranderingen als gevolg van liberalisering, anderzijds zijn consumenten steeds kritischer en mondiger geworden in de service die ook van nutsbedrijven wordt verwacht.

ZIP heeft de middelen in huis om relatief eenvoudig pijnpunten in de complexe administratieve processen bloot te leggen en vervolgens snel verbeteringen door te voeren die leiden tot een hogere klanttevredenheid, eenvoudigere processen en daarmee lagere kosten.
Voor de bewaking van de prestaties heeft ZIP een KPI Monitor ontwikkeld, welke bedrijven zelf in staat stelt de vinger aan de pols te houden en snel bij te sturen waar nodig.
Voor intensieve begeleiding bij de doorvoering van verbeteringen beschikt ZIP over een interim tak, met een flink aantal specialisten die allen volgens de ZIP methodieken werken.

De ZIP methodiek tot slot is gebaseerd op een aantal basis principes: houd de verantwoordelijkheid voor processen dicht bij de uitvoerenden die beschikken over de kennis en ervaring. Bekijk de processen door de ogen van de klant en zorg er voor dat de belangrijkste stroom van klantprocessen niet wordt geregeerd door de uitzonderingsgevallen.

ZIP is een onderneming opgezet door de oprichters van de full service backoffice dienstverlener ANY-G. ZIP heeft opdrachtgevers in binnen- en buitenland in de energie- en watersector. ZIP heeft een aantal specialisten in vaste dienst en werkt daarnaast met free lancers.




Ingezonden persbericht