Gemeente Pekela


OPENBARE VERGADERING VAN DE RAAD VAN DE GEMEENTE PEKELA

Op dinsdag 17 mei 2005 om 20.00 uur zal de gemeenteraad van Pekela in het gemeentehuis te Oude Pekela in een openbare vergaderding bijeenkomen.

Vanaf 19.30 uur is er het vragenuur voor de raad. Daarin hebben raadsleden de gelegenheid aan het college of de burgemeester vragen te stellen en daarop een toelichting te geven. Dat vragenuur zal alleen dan worden gehouden als vragen voldoende tijdig en volgens de regels van het Reglement van orde zijn ingediend.Tot 17 mei 2005 kunnen vragen conform het bepaalde in artikel 37a van het Reglement van orde worden aangemeld bij de griffier.Nadat het vragenuur is afgewerkt vangt in beginsel om 20.00 uur de raadsvergadering aan, waarvoor de volgende voorlopige agenda wordt aangeboden.
Nadat het vragenuur is afgewerkt begint de raadsvergadering, waarvoor de volgende voorlopige agenda wordt aangeboden:

agendanr.

voorstelnr.

onderwerp


1. Opening

2.


-

Vaststelling agenda

3.


-

Spreekrecht burgers over geagendeerde onderwerpen
4.


-

Vaststelling notulen van de vergadering van 5 april 2005
5.

R0014

Ingekomen stukken en mededelingen

6

R0015

Voorstel voor een voorbereidingsbesluit bedrijventerrein West
7

8

9

agendanr.

volgnr.

onderwerp


1.


-

Opening


2.


-

Vaststelling agenda

3.


-

Spreekrecht burgers over geagendeerde onderwerpen
4.


-

Vaststelling notulen van de vergadering van 5 april 2005
5.

R0014

Ingekomen stukken en mededelingen

6.

R0015


7.

R0016

Voorstel tot het verlenen van een garantie en subsidie in verband met aanpassing bibliotheek in De Kiepe

8.

R0017

Voorstel kadernota begroting 2006-2009.

9.

R0018

Voorstel Regionaal Bestuursakkoord Water


10. R0019Voorstel voor een gemeentelijke bijdrage voor Oranje-bevrijdingsfeesten 2005


11.


-

Brief d.d. 31 maart 2005 van het college aan de raad met als onderwerp PPS-constructie t.b.v. de afvalinzameling en de reactie d.d. 5 april 2005 van het college op schriftelijke vragen van de heer Van Mannekes (brieven zijn bijgevoegd)

12.


-

Overzicht onvoorziene/incidentele bestedingen

13.


-

Sluiting

Met vriendelijke groet,

De voorzitter

De bijbehorende stukken liggen ter inzage in het gemeentehuis, kamer bibliotheek, vanaf maandagmorgen 09.00 uur.

Gewezen wordt op de mogelijkheid, dat over de daarvoor in aanmerking komende besluiten van de gemeenteraad om een raadgevend correctief referendum kan worden verzocht. In de gemeentelijke Verordening op het raadgevend correctief referendum is geregeld welke besluiten voor om zo'n referendum kan worden gevraagd.

Die besluiten zullen nadat ze genomen zijn gepubliceerd worden met een nadere uitleg over die mogelijkheden. Informatie daarover kan eveneens ingewonnen worden bij de afdeling Bestuurs- en managementondersteuning in het gemeentehuis.

Degene, die gebruik wil maken van het spreekrecht (punt 3 van de agenda) dient dit ten minste 48 uren voor de vergadering te melden bij de griffier in het gemeentehuis te Oude Pekela. Hiervoor wordt verwezen naar artikel 14 van het Reglement van orde.

Nadere informatie over het vorenstaande kan bij de griffier van de raad worden verkregen.