Ingezonden persbericht


Persbericht

Web-log.nl begroet 100.000ste weblog

~ nog geen eind in zicht aan groei grootste weblogdienst van Nederland ~

Amsterdam, 17 mei 2005 - Vandaag heeft web-log.nl de 100.000ste weblog verwelkomd. Met bijna 2,5 miljoen pageviews per dag - een verdubbeling ten opzichte van eind 2004 - en een bereik van 16,5% (bron: STIR) heeft web-log.nl een serieuze plaats op internet verworven. En deze groei zet fors door.

Waar twee jaar geleden alleen de echte 'internetfreaks' een online dagboek bijhielden is het fenomeen webloggen nu door heel Nederland omarmd. http://web-log.nl mag zich met 100.000 weblogs de allergrootste en meest populaire dienst in Nederland noemen. Ter vergelijking: dat zijn tweemaal zoveel weblogs als in heel Duitsland*. Web-log.nl is zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig voor beginners, en biedt webloggers veel mogelijkheden om met andere Nederlandse webloggers in contact te komen; je kunt namelijk precies zien wie er op je site aanwezig is.

Michiel Houben, bij ilse media verantwoordelijk voor web-log.nl, verklaart het succes als volgt: "We willen webloggen voor iedereen toegankelijk maken. Daarom luisteren we goed naar onze gebruikers en kijken we continu hoe we onze dienst kunnen verbeteren. We zijn dan ook elke keer weer trots als we hoge ogen gooien bij gebruikerstests". "Maar", voegt hij eraan toe, "we zijn er nog lang niet en werken hard aan verbeteringen en nieuwe mogelijkheden voor de logger. Veel kan ik daar nog niet over vertellen, maar je kunt denken aan bijvoorbeeld koppelingen met mobiele telefoons, waardoor loggers niet afhankelijk zijn van de computer wanneer ze hun pagina willen updaten."

Publieke aandacht is de grootste drijfveer van de logger; daarom richt web-log.nl zich zowel op de webloghouders als op de lezers. De aandacht voor de behoeften van de lezer neemt een steeds belangrijkere plaats in. Door de logs goed doorzoekbaar te maken kan de lezer eenvoudiger de juiste informatie vinden en zal de logger steeds meer publiek op zijn of haar log vinden.

"Interactie staat centraal bij onze weblogdienst; we blijven zoeken naar mogelijkheden om communicatie te bevorderen tussen onze loggers en hun publiek, onderling en met elkaar", zegt Joris Leermakers, oprichter van web-log.nl, die met de oprichting van zijn weblogdienst Nederland aan een nieuwe verslaving heeft geholpen.


* Bron: presentatie Jochen Wegner van Focus Magazine tijdens 'Les Blogs', 25 april 2005, Parijs

(361 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE
In de bijlage vindt u een grafiek waarin de groei van het aantal weblogs bij web-log.nl sinds de start medio 2003 is weergegeven

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder www.ilse.nl, www.startpagina.nl, www.nu.nl, www.overzicht.nl, www.web-log.nl en www.download.nl bereikt ilse media 63% van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites www.kaboem.nl en www.cu2.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Samen genereren ilse media en newrulez 500 miljoen pageviews per maand op het internet.

Naast haar online activiteiten is ilse media uitgever van de welke informatiegidsen. Deze uitgaven en de website www.welke.nl, helpen de consument bij het maken van grote aankoopbeslissingen. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 62 magazines in Nederland.

Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl

Voor meer persinformatie:

Michiel Houben
T: +31 (0)20 840 45 00
E: pers@ilsemedia.nl

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com