Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Eindhoven, 17 Mei 2005

Omzet 2005 Vacansoleil stijgt door low cost carriers

In het segment georganiseerde kampeervakanties met de auto is Vacansoleil al jaren marktleider in Nederland. Ook in 2005 is deze positie versterkt, per 12 mei 2005 bedroeg de omzetstijging bij Vacansoleil Camping Holidays een 19%.

Vacansoleil heeft deze stijging hoofdzakelijk te danken aan het consequente prijsbeleid, uniformiteit van haar accommodaties, on-line boekingsmodule en haar positieve imago. Uiteraard draagt het eigen TV programma ( 1,4 miljoen kijkers ) en magazine Campinglife hier ook een steentje aan bij.

Ook de mogelijkheid om vliegtickets te boeken van diverse low budget carriers voor een kampeervakantie, draagt bij aan de omzetgroei. Met vliegbestemmingen naar o.a Pisa, Nice en Gerona zijn veel kampeerbestemmingen, in combinatie met een huurauto, ook met het vliegtuig interessant geworden. In 2005 steeg het aantal boekingen naar een kampeerbestemming per vliegtuig van minder dan 1% naar 3,5 % .

Vacansoleil is drukdoende haar afspraken met low cost carriers voor 2006 uit te breiden.



Ingezonden persbericht