Ingezonden persbericht


InterNLnet introduceert VoIP telefoniedienst voor consumentenmarkt

Nijmegen, 19 mei 2005 - InterNLnet lanceert vandaag Optibel, de nieuwe vaste telefoniedienst voor consumenten op basis van VoIP-technologie. Optibel is provider onafhankelijk en functioneert op alle ADSL, kabel of glasvezeldiensten in Nederland. Het maakt dus niet uit welke internet provider de klant gebruikt. De consument kan met Optibel onbeperkt bellen voor ¤12,95 per maand naar vaste nummers in Nederland. Daarmee is Optibel aanzienlijk goedkoper dan de bestaande vaste telefoniedienst die de meeste Nederlanders gebruiken. Met deze prijsstelling en de makkelijke toegankelijkheid speelt Optibel in op de verwachtingen die consumenten hebben bij bellen via VoIP. Dit blijkt uit onderzoek dat InterNLnet deze maand door Trendbox heeft laten uitvoeren. In dit onderzoek is de interesse van de consument ten aanzien van bellen via internet onderzocht.

Optibel is een volwaardige telefoniedienst en levert een volledig dienstenpakket. Diensten als nummerweergave, wisselgesprek, driegesprek en vermelding in telefoonboek zijn allemaal in begrepen bij het abonnement en dus gratis. Voor bellen naar mobiel geldt een scherp en vast gesprekstarief en voor internationale gesprekstarieven is een voordeel van 30% te halen. En ten slotte, het KPN abonnement is niet meer nodig.

'Optibel is heel gebruikersvriendelijk. De consument gebruikt gewoon zijn eigen telefoontoestel en het eigen telefoonnummer blijft behouden. Een klein kastje wordt geplaatst tussen de telefoonaansluiting en het modem en er kan gebeld worden. Daar is geen monteur voor nodig. In tegenstelling tot wat veel mensen denken hoeft de PC niet de hele dag aan te staan, alleen de breedbandverbinding wordt gebruikt'', aldus Andries Mijnhardt, algemeen directeur InterNLnet. 'De afgelopen maanden hebben wij Optibel uitvoerig getest en wij zijn er nu klaar voor om deze nieuwe telefoniedienst aan de consumenten aan te bieden.'

Overstappen naar Optibel is heel eenvoudig. Doordat Optibel provider onafhankelijk wordt aangeboden is de consument niet verplicht ADSL of kabel bij InterNLnet af te nemen. Iedereen die een breedbanddienst gebruikt op basis van ADSL, kabel of glasvezel kan Optibel afnemen. Het aanvragen van Optibel gebeurt volledig elektronisch via de website www.Optibel.nl . Simpeler kan niet. Geen ingewikkelde papierwinkel, maar heldere instructies. De klant krijgt met 'Mijn Optibel' een persoonlijke pagina met daarin de mogelijkheid om diensten online te beheren, alle persoonlijke belgegevens en toegang tot de facturen. InterNLnet biedt Optibel-gebruikers overigens ook toegang tot haar goed bereikbare servicedesk.

Over InterNLnet
InterNLnet b.v. is een landelijk opererende Internet Service Provider met een brede portfolio Internetdiensten. Deze dienstverlening omvat onder andere Internettoegang (ADSL, SDSL, glasvezel, dial), Telefonie (Voice over IP en Voice over DSL), Hosting (websites; applicaties; streaming) en maildiensten in o.a. ASP-vorm. Naast diensten onder haar eigen merknaam, worden ook White Label Diensten voor derden ontwikkeld en geleverd. InterNLnet is gevestigd in Nijmegen en heeft ruim 50 medewerkers in dienst. Op diverse plaatsen in Nederland heeft InterNLnet eigen serverparken met directe verbindingen met de Internet Exchange in Amsterdam (AMS-IX).

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Sander van Aalst, Marketing Manager InterNLnet, tel: 024-3653709 / 06-25010990 Susan Versteeg, Stassen Communicatie, tel: 030-6930664 / 06-12964732 of kijken op www.optibel.nl