Ingezonden persbericht


Persbericht

19 mei 2005

Slimme navigatiesystemen wijzen de weg naar specifieke restaurants

~ klantgegevens tonen uitgebreider gebruik van navigatietechnologie ~

Restaurants en winkels staan nog steeds boven aan de lijst van meest populaire zoekopdrachten bij gebruikers van navigatiesystemen. Een toenemend aantal bestuurders is op zoek naar een specifiek restaurant in plaats van een algemene eetgelegenheid.

Dit blijkt uit de meest opgevraagde Points of Interest (POI's) uit MI International's customer base. Het bedrijf is de leverancier van de grootste en meest complete bron van Europese POI's en bedrijfsgegevens voor de satellietnavigatiemarkt.

Dit toont aan dat de satellietnavigatie-technologie steeds uitgebreider wordt, net als de beschikbare informatie voor de gebruikers. Andere veelgezochte bestemmingen zijn bioscopen en nachtclubs, alsook praktische POI's zoals banken en tankstations.

"Analyse van de meest gevraagde POI's is een fascinerend meetinstrument voor de vraag van gebruikers naar informatie en steeds uitgebreidere technologie die beschikbaar is", aldus Dominic Tonner, CEO van MI International. "Voorheen ondersteunden satellietnavigatiesystemen alleen eenvoudige zoekopdrachten. Er wordt nog steeds het meest gezocht naar winkels, restaurants, cafés en hotels, maar daar komt verandering in nu de gebruikers zien dat er veel meer mogelijkheden zijn."

"We zien een toename in de vraag naar specifieke informatie die is toegespitst op de gebruiker. Gebruikers willen bijvoorbeeld in plaats van alleen op restaurants zoeken, specifiek op zoek naar vijfsterren-, fastfood- of Chinese restaurants. De vooruitgang in technologie en MI's vaardigheid om data samen te stellen en te actualiseren, werpt nu zijn vruchten af. Dit biedt nieuwe kansen voor marketeers om het merk uit te breiden en toegevoegde waarde te bieden aan de eindgebruiker", besluit Tonner.

(263 woorden)

Over MI International

MI International is de enige complete bron van Europese Points of Interest (POI)- en bedrijfsgegevens. Het bedrijf is uniek in het samenstellen van data uit de meest recente en betrouwbare bronnen uit Europa en creëert een database van meer dan 25 miljoen Europese POI's en bedrijfsgegevens. Uit deze database biedt MI data-oplossingen die passen bij een breed assortiment van commerciële applicaties, met name voor satellietnavigatie, andere mobiele applicaties en off- en online adressenbestanden. Daarnaast zoekt MI International constant data voor nieuwe categorieën en gebieden, zoals Oost Europa, Noord Amerika, Australië en Azië om een nog groter gebied voor zijn klanten te beslaan.

Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website: http://www.mi-int.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Marieke van Zuien van LEWIS Communicatie BV
Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 23
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com