NIUZ B.V.

Telefonische nieuwsdienst Niuz uit de lucht

Persbericht 19 mei 2005

Telefonische nieuwsdienst Niuz uit de lucht

Amsterdam, 19 mei 2005 - De op 10 januari gelanceerde nieuwsdienst Niuz gaat stoppen. Na evaluatie van de resultaten hebben de aandeelhouders besloten om de huidige activiteiten van Niuz niet te continueren.

Met de nieuwsdienst Niuz (spreek uit als 'nieuws') kunnen mobiele bellers via 0900 0121 op ieder gewenst moment van de dag hun eigen nieuwsbulletin beluisteren. De nieuwsdienst is spraakgestuurd zodat de beller alleen het door hem gewenste nieuwsaanbod hoort. Niuz richt zich met haar diensten op de drukbezette consument of professional die via één telefoonnummer continu verzekerd is van juist die actuele informatie die hij op dat moment wenst te ontvangen.

Naar nu blijkt is het aantal gebruikers van de dienst te klein om het betaalbaar te kunnen blijven aanbieden. Jeroen Meuleman, directeur Niuz: 'Dit is erg jammer en we hadden het niet verwacht. Aan belangstelling voor ons idee was geen gebrek. Real-time en on-demand gesproken nieuws voor de mobiele consument was er niet en onze spraakgestuurde nieuwsdienst is een unicum.' Voor de nieuwsvoorziening werkte Niuz samen met het ANP en diverse vak- en krantentitels. 'Alle partijen waarmee we spraken waren enthousiast over het concept. Ook nu we besloten hebben er mee te stoppen waren we nog met diverse nieuwe titels en content leveranciers in gesprek.', zegt Meuleman. Ondanks de goede ontvangst in de 'professionele markt' was er bij de consument te weinig belangstelling. 'We hebben 4 maanden campagne gevoerd in landelijke dagbladen, vaktitels, on-line en op de radio, maar het leverde onvoldoende resultaat op. Uiteindelijk moeten mensen wel gaan bellen, want daaruit komen onze inkomsten. Als dat dan onvoldoende gebeurt moet je realistisch zijn en de balans opmaken'.

EINDE BERICHT


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Niuz B.V.
Jeroen Meuleman
Telefoon 06 - 29 00 76 55.

19 mei 05 08:51