Ingezonden persbericht


Coca-Cola passeert grens van 6 miljoen light-drinkers in Nederland

Introductie Coca-Cola light lime markeert 20ste verjaardag Coca-Cola light

Rotterdam, 23 mei 2005 - Na het grote succes in de VS en aan de vooravond van het vierde Coca-Cola light lustrum in Nederland introduceert Coca-Cola deze week een nieuwe light-variant voor de Nederlandse markt. Coca-Cola light lime is speciaal voor de zomerperiode eveneens in een 'regular' variant beschikbaar. Coca-Cola speelt hiermee in op de sterk groeiende behoefte van Nederlandse consumenten een schijfje limoen aan hun Coca-Cola toe te voegen. De populaire lime smaak staat sinds de prille introductie nu al met stip op drie in Noord- Amerika, direct achter de originele light-versie van Coca-Cola.

Onderzoek onder Nederlandse consumenten, uitgevoerd in opdracht van Coca-Cola, wijst uit dat lime een van de meest gevraagde light-smaken van deze zomer zal worden. Het is een frisse, krachtige smaak die in toenemende mate ook als culinair ingrediënt wordt gebruikt. Coca-Cola verwacht door toevoeging van de lime variant aan de light-familie reeds vòòr 1 juni aanstaande de grens van 6 miljoen Coca-Cola light-drinkers in Nederland te passeren. Officieel kreeg de revolutionaire frisdrank met minder dan 1 calorie in mei 1985 een landelijk dekkende distributie. Hiermee is het vierde lustrum vanaf deze week een feit. De omvang van 's werelds oudste light-frisdrank in Nederland is sinds 1985 vertienvoudigd.

Mannen verantwoordelijk voor sterke groei light-segment Brand manager Joost Bakx: "Toen medio 1985 de drank verkrijgbaar was dronken in eerste instantie met name vrouwen de light-drank en kende Nederland zo'n 80.000 drinkers. Tegenwoordig, mede door de sterk opkomende trend rond evenwichtige voeding en voldoende beweging, drinken mannen steeds meer en vaker Coca-Cola light. Van elke tien light-consumenten zijn er reeds vier man."

It's summertime - campagne en verkrijgbaarheid
Vanaf deze week zal de nieuwe, frisse light-variant onder andere verkrijgbaar zijn bij supermarkten (vanaf week 23), horecagelegenheden, benzinestations, drogisterijen, cateraars, leisure parken (CenterParcs) en La Place restaurants. De verpakkingen variëren van 0,33 cl blikjes tot 0,5 liter en 1,5 liter PET-flessen. De introductie-campagne wordt ondersteund op onder andere TV en middels printadvertenties in dagbladen. Daarnaast start volgende week tevens een kortingsactie.

Coca-Cola Company
Coca-Cola light werd in 1984 in Nederland geïntroduceerd. Met nauwelijks één kilocalorie per glas was dit de eerste light-drank in Nederland zich richtend op een doelgroep van tussen de 22 en 39 jaar oud. Wereldwijd is Coca-Cola light momenteel de nummer 2 van de meest verkochte frisdranken. The Coca-Cola Company brengt wereldwijd meer dan 300 verschillende merken en dranken op de markt. Naast de bekende koolzuurhoudende frisdranken zijn er ook suikervrije frisdranken, vruchten-sappen, koffie- en theedranken, sportdranken en waters. De gehele Coca-Cola light range bestaat uit: Coca-Cola light, Coca-Cola light lime, Coca-Cola caffeine free en Coca-Cola light lemon. De producten van Coca-Cola worden verkocht in meer dan 200 landen.



Ingezonden persbericht