Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Kracht van sms blijft toenemen

Breda, 24 mei 2005 - ClubMessage, leverancier van mobiele diensten, voorziet dat de kracht van sms zeker zal blijven toenemen in marketingcampagnes specifiek gericht op jongeren. Het bedrijf zal dit onderstrepen middels een interactieve sms-opstelling tijdens het jaarcongres Trends in Kids- en Jongerenmarketing, dat deze week 25 en 26 mei voor de 14e maal zal plaatsvinden. Een sms trekt meteen de aandacht en maakt nieuwsgierig; ongeacht wat hij of zij aan het doen is, zal de ontvanger de sms willen lezen.

ClubMessage spreekt vanuit haar jarenlange ervaring met sms-marketing campagnes. Van de doelgroep van jongeren vanaf 14 jaar, bezit bijna 100 procent een mobiele telefoon, al dan niet op eigen kosten, aldus ClubMessage. Deze doelgroep wil voortdurend iets nieuws, drukt steeds meer een eigen stempel op de productkeuze en laat zich niet meer paaien met klassieke marketinginstrumenten. Premium sms wordt natuurlijk al grootscheeps commercieel toegepast, denk aan ringtones en televisiespelletjes, maar marketingcampagnes met gratis sms voor de jongerendoelgroep neemt onder marketeers nog aan populariteit toe.

ClubMessage weet als geen ander hoe jongeren te benaderen met het medium sms. Gilbert Gooijers van ClubMessage legt uit: "De beste tips die wij marketeers kunnen geven is: houdt het gratis, maak het interactief en geef een campagne toegevoegde waarde: voeg een leermoment toe."

ClubMessage heeft zelf haar roots in jongerenmarketing; het bedrijf is ooit begonnen met een sms-dienst voor discotheken. Op dit moment bereikt ClubMessage als leverancier van mobiele diensten voor onder andere de marketingsector wekelijks honderdduizenden jongeren via haar eigen sms-netwerk. Het bedrijf voorspelt dat de toepassingen van sms nog sterk zullen uitbreiden de komende jaren. Zelf steekt het bedrijf veel tijd en energie in het ontwikkelen van nieuwe toepassingen voor mobiele diensten, zoals het sturen van MMS en video naar groepen mensen.

Over ClubMessage

ClubMessage is de grootste zakelijke SMS provider op het gebied van bulk sms. Klanten van ClubMessage bevinden zich in branches als horeca, transport, techniek, marketing, zorg en onderwijs. ClubMessage verkoopt producten en diensten op basis van haar eigen SMS-netwerk aan bedrijven actief op het gebied van techniek, marketing en planning. Tot de klantenkring behoren onder meer Heineken, Unilever, Philips, Radio538 en de FNV. Vanuit de twee hoofdvestigingen in Nederland en Polen worden naast deze landen producten en diensten geleverd in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per sms. Meer informatie over ClubMessage is te vinden op www.clubmessage.nl

Voor meer informatie voor de pers

Lubbers & De Jong BV

Margriet Luttikhuizen

T: (020) 421 05 65

E: margriet@l-dj.nl

ClubMessage BV

Gilbert Gooijers

T: (076) 521 24 80

E: gilbert@clubmessage.net