Gemeente Den Helder

26-05-2005
Vergaderingen

Donderdag 26 mei: raadscommissie Financiële en Economische Zaken Op de agenda staat onder meer:

- nota Reserves en Voorzieningen;

- Regionaal Havengebonden Bedrijventerrein;
- stand van zaken Offshore Wind;

- brief van de heer C.T. Schol over het creëren van ligplaatsen voor jachten in het grote binnenbassin van de Oude Rijkswerf;
- voorjaarsnota.

Dinsdag 31 mei: extra raadscommissie Educatie, Sport en Cultuur Op de agenda staan onder meer de volgende punten:
- voortgang bestuursopdracht De Schots/Sporthal Sportlaan (presentatie rapportage marktonderzoek sporthallen en presentatie onderzoeksrapportage renovatie De Schots);

- evaluatie project Raadslid in de klas;

- memo over de regionale infrastructuur van het onderwijs;
- evaluatie Kaap Helder;

- brief van Bureau Jeugdzorg Noord-Holland over buurtnetwerken jeugdhulpverlening Den Helder;

- impuls opvoed- en gezinsondersteuning; aanvraag gemeente Den Helder voor extra middelen 2005 tot en met 2007;

- stand van zaken uitvoering Nota Dakplan, Pompstation en toekomst Kunstuitleen.

Donderdag 2 juni: commissie voor de bezwaarschriften Het openbaar gedeelte van de vergadering begin om 19.00 uur in de trouwzaal van het stadhuis. Op de openbare agenda staan de volgende zaken:

- de heer mr. dr. A.J.J. van der Heiden namens de heer D. Polet tegen de bouwstop, die is opgelegd;

- advocatenkantoor Oor namens de heer M.G. Chi, handelend onder de naam De Snackcounter, over een geweigerde terrasvergunning;
- advocatenkantoor Oor namens de heer M.G. Chi, handelend onder de naam De Snackcounter, vanwege de aan de heer D. Ippen verleende vergunning voor het plaatsen, danwel uitbreiden van het terras voor de Braserie 2 sisters aan de Spoorstraat in Den Helder.

Donderdag 2 juni: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn Op de conceptagenda staan onder meer de volgende punten:
- nota Wonen, Welzijn en Zorg;

- vaststellen nota maatschappelijke opvang Kop van Noord-Holland;
- brief van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over enkele relevante ontwikkelingen op het terrein van werk en inkomen;
- wijziging van de ziektekostenverzekering in de Zorverzekeringswet per 1 januari 2006;

- bestuursopdracht Wet Maatschappelijke Ondersteuning;
- brief van het Antilliaans Beraad over een activiteitenverslag;
- brief van de Stichting Dak- en Thuislozenopvang over het tweede kansbeleid voor problematische huurders;

- brief van de Stichting Dak- en Thuislozenopvang over de gemeentelijke bijstandsverordening;

- stand van zaken voortgang voedselbank.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. De volledige agendas kunt u nalezen onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.