MediaPlaza


Masterclass CRM&Marketing Intelligence Introductie

Masterclass CRM & Marketing Intelligence

Intensieve verdieping op alle ins en outs van CRM & Marketing Intelligence?

Introductie

Maandag 30 mei 2005
9:00 - 17:00 uur
Media Plaza, Utrecht

Wat?
Deze masterclass geeft verdieping op het juiste gebruik van CRM en de combinatie daarvan met Marketing Intelligence. Op deze dag wordt ingegaan op de basisbeginselen van CRM, maar ook hoe je vanuit deze basis veel meer kunt doen dan alleen maar NAW gegevens van klanten, prospects, etc. bijhouden. Hierbij passeren zaken als forecasting, prospecting, etc. de revue.

Een stap verder is Marketing Intelligence. Dit is het volgen en analyseren van de markt en de marktspelers. En met de gegevens in je database valt veel meer te doen dan je in eerste instantie zou denken. Maar moet dit eigenlijk niet market-intelligence heten? Het antwoord hierop is nee.

Marketing intelligence is in feite het in kaart brengen van het vijf-krachtenmodel van Porter. Klanten, Leveranciers, Concurrenten... Wie doet wat? Hoe en waarom doen ze dat? En wat levert het op? Met als uitgangspunt de vraag 'Hoe kunnen wij die kennis in ons voordeel gebruiken?'. Tactisch en strategisch kan Marketing Intelligence een belangrijke rol spelen in het gehele marketingproces. Het klinkt eenvoudig, maar dat is in de praktijk zeker niet het geval. De Masterclass is een goede basis om hier zelf mee aan de slag te gaan.

Voor wie?
Communicatie-, sales- en marketingprofessionals die aan de slag willen met dit onderwerp.

Door wie?
Deze masterclass wordt georganiseerd door MarketingPlaza.nu in samenwerking met diverse experts.

Wat zijn masterclasses?
De masterclassserie is feitelijk een opvolging van de executive evenings. Iedere executive evening wordt een paar weken later gevolgd door een masterclass over hetzelfde onderwerp. De doelgroep is de professional die de details wil weten, zonder zelf meteen specialist te worden. Ook voor de mensen die eerder aan de executive evening hebben deelgenomen is dit een goede volgende stap. Gedurende de masterclass wordt het onderwerp van de dag uitgediept. Dit houdt in dat de deelnemers zowel theoretisch worden bijgespijkerd, cases uit de praktijk te zien krijgen, maar ook zelf aan de hand van opdrachten hands-on ervaring kunnen opdoen. M.a.w. het zijn praktische workshops.

Meer informatie?
Wilt u meer weten over deze bijeenkomst, neem dan contact op via programma@marketingplaza.nu

Deze sessie is onderdeel van Marketingplaza.nu. Dit kennisplatform is een initiatief van Media Plaza te Utrecht. Doel is om tezamen met de (internationaal gelieerde) branche- en vakorganisaties - NIMA, DDMA, VEA E-com, Pragma, MEC, CCMA, IAB, IPAN, SpinAwards, Cascadis, EMMA, SMA, BVA en ANMA - het innovatieve en interactieve karakter binnen het marketing-, communicatie- en salesvakgebied te bevorderen. Daarnaast wordt dit initiatief ondersteund door diverse kennispartners.