Pleon


31-05-2005
MessageLabs en Info Support bundelen krachten op MKB-markt

AMSTERDAM, 31 mei 2005 MessageLabs, leverancier van managed e-mailservices, gaat samen met Info Support, dienstverlener voor Hosted Exchange, voet zetten op de MKB-markt. Beide partijen ondertekenden recentelijk daarvoor een partnerovereenkomst, die voorziet in de levering van e-mailbeveiligingsdiensten van MessageLabs aan het Hosted Exchange-pakket van Info Support.

De overeenkomst is een stap in de verdere ontwikkeling van outsourced services voor het MKB. Door prijserosie in de markt en het veelal ontbreken van gekwalificeerd IT-personeel, is de externe beveiliging van de e-mailinfrastructuur, outsourcing, nu interessant voor het MKB.

Met Hosted Echange wordt de volledige e-mail-infrastructuur van het MKB extern beheert: 7x24 uur bewaking, noodvoorziening voor electriciteit, redundant uitgevoerde internetverbindingen, intensieve technische support, en nu dus ook de e-mailbeveiliging-service van MessageLabs.

Info Support is geruime tijd op zoek geweest naar een betrouwbare partner voor de beveiliging van e-mailverkeer, vertelt Jacob de Rotte, Hoofd Managed IT Services bij Info Support: MessageLabs scant wereldwijd het e-mailverkeer van meer dan 9000 grote bedrijven. Voor ons telde ook dat de oplossing die MessageLabs biedt, naadloos aansluit bij ons Hosted Exchange-dienstenpakket. Jurgen Wagenaar, Benelux Partner Account Director bij MessageLabs, ziet veel voordelen in de samenwerking: Met de gevaren van het internet zullen managed e-mailservices ook voor het MKB steeds essentiëler worden. Info Support is voor ons een trendsetter in het betrouwbaar en flexibel aanbieden van managed e-mail in combinatie met managed e-mail security op internetniveau. Zij zijn daarnaast één van de eerste bedrijven in de Benelux die deze dienst uitrollen op basis van Microsoft technologie.

E-mailbeveiliging van MessageLabs is binnen Hosted Exchange van Info Support inmiddels beschikbaar.

Over MessageLabs
MessageLabs is een belangrijke leverancier van zakelijke services voor beheerde e-mailbeveiliging. Volgens een rapport van Yankee Group Security Solutions & Services uit februari 2004 is MessageLabs de toonaangevende leverancier op basis van marktaandeel en omzet. MessageLabs beschermt meer dan 9.000 ondernemingen wereldwijd tegen e-mailbedreigingen zoals virussen, spam en andere ongewenste content, vóórdat deze de bedrijfsnetwerken bereiken en zonder dat extra hardware of software moet worden geïnstalleerd. MessageLabs beschikt over een wereldwijd netwerk van controlepunten dat momenteel 13 datacenters omvat in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Nederland, Australië en Hong Kong, en scant dagelijks miljoenen e-mails voor klanten zoals de Britse overheid, The Bank of New York, Bertelsmann, Bic, CSC, Conde Nast Publications, EMI Music, Diageo, Orange, Random House, SC Johnson en StorageTek Meer informatie over MessageLabs kunt u vinden op www.messagelabs.com

Over Info Support
Info Support is opgericht in 1986 en is een innovatief bedrijf, gespecialiseerd in met name Backoffice-Frontoffice integratie, e-commerce en data warehousing. Circa 200 professionele medewerkers bieden een zeer breed dienstenpakket, van advisering, ontwerp en ontwikkeling van bedrijfskritische informatiesystemen tot en met implementatie, beheer, support en opleidingen. Op de locaties van Info Support worden officiële examens afgenomen voor o.a. Microsoft, IBM en Novell. Dankzij diverse strategische allianties met vooraanstaande softwarebedrijven zoals Microsoft,en IBM is Info Support op de hoogte van en vaak betrokken bij de meest recente technologische ontwikkelingen. Info Support is wereldwijd de eerste MS Gold Certified Partner for Learning Solutions. Dankzij het eigen Kenniscentrum zijn alle technische medewerkers verzekerd van een brede, diepgaande kennis van de meest recente technologieën en, waar wenselijk, wordt deze kennis ook buiten de organisatie verspreid. De van complexe IT-projecten afgeleide 'best practises' zijn vertaald in standaarden en richtlijnen die zijn opgenomen in het Info Support Professional Development Center. Klanten zijn onder meer Philps, Akzo, Rabobank, Microsoft, Telfort, PGGM, CZ en diverse grote ministeries. Uitgebreide info over de Hosted Exchange Server solution vindt u terug op onze speciale website, www.managedexchange.nl. Informatie over Info Support kunt u vinden op www.infosupport.com

Contact
Pleon
Vries Strookman
020 - 487 4000
vries.strookman@pleon.com

© Een product van Pleon