AutoRai

Print

Audi Magazine in de losse verkoop

(30-5-2005)
Als enige automerk in Nederland brengt Audi haar magazine voor Audi-rijders in de losse verkoop. Met ingang van 31 mei aanstaande ligt de automerktitel in een oplage van 10.000 stuks in de kiosk. Het lijvige Audi Magazine gaat ⬠5,50 kosten en verschijnt viermaal per jaar.
Audi staat voor design, progressiviteit en sportiviteit. Vanuit die kernwaarden wordt Audi Magazine gemaakt. Het blad schotelt de lezer âde wereld van Audiâ voor. âIn onze communicatie maken wij liefst zo direct en persoonlijk mogelijk contact met klantenâ, vertelt Wim de Ruiter, manager marketingcommunicatie Audi Nederland. âOp deze manier willen we ons imago en bereik bij potentiële klanten verder versterken en uitbreiden. Met deze stap verwachten we ook de niet-Audirijders op een bijzondere manier te bereiken.â De weg naar de kiosk past in de trend van grote lifestyle-merken die een succesvol eigen magazine uitgeven, zoals âRedâ van Cartier en âColorsâ van Bennetton.

Bladformule
Audi Magazine kijkt op een bijzondere manier naar autoâs, mobiliteit, design en de wereld daaromheen. In iedere editie van Audi Magazine wordt die zienswijze zo breed mogelijk uitgelicht. Zo brengt het tijdschrift onder meer reisreportages naar opvallende oorden, rij-impressies, spraakmakende interviews met iconen zoals Anton Corbijn en architect Daniel Libeskind, een column van Humberto Tan en artikelen over design en lifestyle. Dit alles met fotoâs en teksten van topfotografen en -auteurs. Audi Magazine verschijnt vier keer per jaar in een oplage van 140.000 exemplaren en zal ondanks de verkoop in de kiosk nog steeds gratis worden verstuurd naar Nederlandse Audi-rijders. De redactie van Audi Magazine is in handen van Readershouse/Hearst in Amsterdam.