Ingezonden persbericht


St. Michielsgestel, 31 mei 2005

BladerBox.nl zet offline uitgaven om in online omzet

Op 30 mei vond tijdens een seminar van de Uitgeversbond de officiële presentatie plaats van BladerBox.nl, een nieuw initiatief voor online ledenwerving.

Tijdens dit seminar werden de diverse mogelijkheden voor het verkopen van proefabonnementen getoond. Het onderscheidende concept van BladerBox.nl werd door zowel de gasten als de drie uitgevers uit het discussiepannel met groot enthousiasme ontvangen.

Middels het BladerBox systeem kunnen uitgevers hun offline edities nu ook online inzetten voor het genereren van betere leads. De online bezoeker kan namelijk eerst gecategoriseerd in alle aangeboden tijdschriften bladeren, alvorens tot aankoop over te gaan. Dit vergroot de kans dat de nieuwe abonnee weer gaat kiezen op basis van inhoud in plaats van korting. Verder wist het BladerBox systeem zich nadrukkelijk te onderscheiden door de achterliggende techniek die de uitgevers bijzondere inzage geeft in nuttige statistieken.

BladerBox traffic zal voort komen uit een netwerk van 27.000 affiliate sites. Deze kunnen, afhankelijk van de wensen van de uitgever, de titels op portal-, categorie- of zelfs bladniveau promoten. Zo stellen zij hun eigen "digitale kiosk" samen naar gelang het profiel van hun bezoekers. Een netwerk wat de uitgever ook andere omzet kan opleveren dan alleen proefabonnees. Want met het BladerBox systeem kan de uitgever in de nabije toekomst vanuit de digitale uitgaven ook advertentiepagina's laten doorlinken, rechtstreeks producten verkopen, een bibliotheek opbouwen met eerdere uitgaven of zelfs betaald lezen aanbieden. Bijzonder is dat iedere uitgever ook een eigen digitale kiosk kan samenstellen en zodoende kan verdienen aan diverse joint promotions of zelfs nieuwe abonnees van (niet concurrerende) collega titels.

Door de investering in offline uitgaven, veelal tienduizenden Euro's, via BladerBox ook online in te zetten, krijgen de uitgevers van tijdschriften en kranten er duizenden virtuele kiosken bij die samen een geheel nieuw consumptiekanaal kunnen vormen van miljoenen lezers.

Initiatiefnemers Jules Keser, directeur Media Box Intermedia en Jeroen Kramer, directeur TradeDoubler, zijn razend enthousiast over BladerBox. Beiden zijn overtuigd van het succes en zien BladerBox als de start voor een volledige nieuwe wijze van marketing en verkoop voor abonnementen, advertentie's, producten en betaalde digitale uitgaven.

Over Media Box Intermedia

Sinds 1993 ontwikkelt Media Box Intermedia BV media en marketing concepten. Van felicitatie box of internet concept, van game of V-card tot reclame campagne of verpakking. Deze historie staat inmiddels voor honderdduizenden verpakkingen en boxen, tal van huisstijlen, reclameborden, websites, games maar ook "terabites" bandbreedte en miljoenen dubble-opt-in e-mails.

Voor meer info:
Media Box Intermedia BV
Jules Keser
T: +31 (0)73 5510534

E: julius@mediabox.nl

I: www.mediabox.nl

Over TradeDoubler
TradeDoubler is Europa's grootste aanbieder van online marketing en sales oplossingen. TradeDoubler beheert haar eigen IT platform met een superieur meet- en administratiesysteem, waarbij performance based marketing het sleutelwoord is. TradeDoubler is momenteel actief in 16 Europese landen (HQ in Zweden) met 200 medewerkers (15 in Nederland) en heeft meer dan 900 advertisers (100 in Nederland) en ruim 500.000 publishers (27.000 in Nederland) in haar netwerk. TradeDoubler richt zich voornamelijk op grote (inter)nationale A-merken. Tot haar klanten behoren ondermeer Apple, Dell, Air France - KLM, Kelkoo, Centerparcs, Sony, Nokia, Wehkamp, TUI, Thomas Cook and eBay.

Voor meer info:
TradeDoubler BV
Jeroen Kramer
T: +31 (0)10 2863977

E: jeroen.kramer@tradedoubler.com

I: www.tradedoubler.com

---- --