Terug naar het persberichtenoverzicht
KNVB en Super de Boer brengen samen jeugd in beweging
Amersfoort, 31 mei 2005
De KNVB en supermarktketen Super de Boer hebben een unieke
samenwerkingsovereenkomst ondertekend. De samenwerking moet onder andere
een belangrijk wapen worden in de strijd tegen overgewicht bij de jeugd,
door deze meer te laten bewegen.
Via de gezamenlijke promotie van het voetbal gaan KNVB en Super de Boer
de Nederlandse jeugd in beweging brengen. Dit zal tot uiting komen in
voetbalgerelateerde activiteiten rondom Super de Boerwinkels en in
'rumoer op de winkelvloer', maar ook in bijvoorbeeld het sparen van Rocks
(het loyalty-programma van Super de Boer) voor het lidmaatschap van de
plaatselijke voetbalclub. Bovendien zal Super de Boer actief de
straatvoetbalcompetitie en het schoolvoetbal in Nederland gaan promoten
en ondersteunen. Hiermee wordt een groot deel van de Nederlandse jeugd
bereikt, zowel KNVB-leden als niet-KNVB-leden.
Super de Boerdirecteur Harm-Jan Stoter: 'De jeugd moet in beweging komen.
Super de Boer staat voor vers en gezond. Als kwaliteitssupermarkt nemen
we onze verantwoordelijkheid in de strijd tegen obesitas. De keuze voor
de KNVB als professionele partner is logisch. Voetbal heeft zo'n grote
aantrekkingskracht op de jeugd, dat het de meest aangewezen weg is om
kinderen te laten bewegen'.
KNVB-coach Foppe de Haan is van mening dat met deze samenwerking een
grote stap vooruit wordt gemaakt. 'Jeugdvoetbal is immers de bakermat van
onze opleiding. Dat we gaan samenwerken met een partner die zelf het
initiatief neemt om kinderen te laten bewegen, is geweldig.'
Laurus NV