Ingezonden persbericht


Fusie Teleperformance en PerfectCall leidt tot top 5-positie in contactcenterbranche

Krachtenbundeling basis voor ambitieuze groeidoelstelling; top 3 binnen drie jaar

Zoetermeer, 13 juni 2005 - Teleperformance, een full-service contactcenter, is gefuseerd met branchegenoot PerfectCall. De nieuwe organisatie biedt onder de naam Teleperformance Nederland haar complete dienstverlening aan op het gebied van CRM en contactcenterservices.

De bundeling van de contactcentercapaciteit en de salesforce van beide organisaties legt het fundament voor een ambitieuze groeistrategie. Eind 2005 wil Teleperformance Nederland de vierde plaats innemen en in 2008 is een top 3-positie het streven. Om dit te realiseren, hebben PerfectCall en Teleperformance de afgelopen jaren zij-aan-zij gebouwd aan een optimale combinatie van mensen, techniek en methodiek. Teleperformance Nederland zal voortdurend blijven werken aan nieuwe vormen van dienstverlening, die het rendement van klantprojecten verbeteren. Het nieuwe bedrijf zal onder leiding komen te staan van Norbert van Liemt als CEO (voorheen CEO PerfectCall) en Steph Hermans als CCO (voorheen CEO Teleperformance Nederland).

Teleperformance levert zowel nationaal als internationaal contactcenterservices in de breedste zin van het woord, zoals inbound en outbound campagnes, e-mail-handling, marktonderzoeken, helpdesk en debt collection. Bovendien levert Teleperformance Nederland een compleet aanbod van services voor de ondersteuning van marketing- en salesactiviteiten. Teleperformance Nederland werkt volgens een vastomlijnde, zelfontwikkelde projectaanpak. De organisatie analyseert elk nieuw project uitvoerig in diverse fases om te bepalen op welke wijze een maximale toegevoegde waarde is te behalen. De resultaten van deze analyses worden frequent in overzichtelijke rapportages aangeboden aan klanten. Teleperformance Nederland streeft altijd naar een langdurige relatie met klanten om op basis van de vergaarde kennis steeds nieuwe invalshoeken te vinden. Teleperformance en PerfectCall waren beide al onderdeel van de in Frankrijk beursgenoteerde multinational SR.Teleperformance Group. Dit bedrijf is met een omzet in 2004 van 953 miljoen euro wereldwijd de nummer twee op het gebied van CRM en contactcenterservices.

"Met deze fusie hebben we onze zichtbare aanwezigheid op de Nederlandse markt aanzienlijk vergroot. Door de combinatie van onze eigen kennis en expertise en best practices van onze wereldwijde groep bieden we onze klanten ondersteuning op maat", zegt Norbert van Liemt, algemeen directeur van Teleperformance Nederland. "Daarbij gaan we als organisatie veel verder dan het invullen en realiseren van afzonderlijke projecten. Als sparringpartner van onze klanten gaan we samen op zoek naar mogelijkheden om klanttevredenheid en omzet te vergroten. Waar mogelijk zoeken we op basis van onze diepgaande rapportages steeds naar mogelijkheden om de doelstellingen van onze klanten - rendement , omzet of grotere klanttevredenheid - in te vullen. Dit zijn ook de componenten waarop onze ambitieuze maar realistische groeistrategie is gebaseerd."

Alle diensten van Teleperformance Nederland worden ondersteund door een zeer geavanceerde en schaalbare infrastructuur van de drie contactcenters. De locaties zijn IP-gebaseerd en beschikken over geavanceerde functionaliteit die varieert van Interactive Voice Response- (IVR) en voice-recording-systemen tot en met fax- en e-mailintegratie. Bovendien zijn alle locaties uitgerust met predictive dialer-technologie. De contactcenters zijn onderling gekoppeld, zodat piekbelasting of calamiteiten naadloos zijn op te vangen. Naast projecten in Nederland kan Teleperformance ook Europese of zelfs wereldwijde klanten bedienen.

Teleperformance Nederland
Teleperformance Nederland is onderdeel van SR.Teleperformance Group (Euronext: FR 51807), wereldwijd de nummer twee-leverancier van outsourced CRM- en contactcenterservices. Teleperformance Nederland is gespecialiseerd in customer care services, specifieke klantrelatieprogramma's, technische helpdesks, debt collection en telefonische acquisitie. De SR.Teleperformance Group had in 2004 een omzet van 953 miljoen euro. De groep werkt met ongeveer 37.000 geautomatiseerde werkplekken in 179 contactcenters in 36 landen. In Nederland werken 600 mensen voor opdrachtgevers bij overheden, postorderaars, ISP's, telecomproviders, kabelmaatschappijen, uitgeverijen, energiebedrijven, verzekeringsmaatschappijen, automobielindustrie, reisindustrie en banken. Voor meer informatie www.teleperformance.nl of www.teleperformance.com.

Voor meer informatie:
Teleperformance Nederland
Norbert van Liemt
T: 079 342 98 00
E: norbert.vanliemt@teleperformance.nl