Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

G-Log's komt met vernieuwde software-oplossing voor supply-chain uitdagingen

Geavanceerde automatisering en analysefunctionaliteit vergroot G-Log's voorsprong in markt van logistieke software

Rotterdam ­ 13 juni 2005 ­ G-Log introduceert versie 5.0 van G-Log Global Command and Control Center (GC3). Met deze platformoplossing voor logistiek vergroot de onderneming opnieuw haar voorsprong in de markt. Versie 5.0 voegt meer dan 60 nieuwe functionele uitbreidingen toe aan het GC3-systeem.

Hoewel het GC3-platform een mondiaal logistiek netwerk ondersteunt dat op intelligente wijze een brede reeks van supply-chain-elementen monitort, analyseert en optimaliseert, verfijnt versie 5.0 de monitoring, procesautomatisering, exception-management en zichtbaarheid die beschikbaar zijn in voorgaande versie van het product. Bovendien is nieuwe functionaliteit toegevoegd zoals procurement, geavanceerde analyse, warehouse flowmanagement en international trade-logistics.

GC3 is het enige systeem dat een geïntegreerd logistiek management (ILM) netwerk ondersteunt over meerdere transportmogelijkheden, business-units en landen. De software evalueert op intelligente wijze de voorraad, transport en logistiek, waardoor vracht- en voorraadkosten lager zijn, de productiviteit verbetert en meer toegevoegde waarde wordt gecreëerd.

Het web-native GC3 5.0 bevat de volgende toegevoegde en uitgebreide functionaliteit:


· Geavanceerde analyse - De geavanceerde analytische oplossing maximaliseert het gebruik van het ingebouwde informatie- en mondiaal datamodel, waardoor handmatige, op spreadsheets gebaseerde analyse niet meer nodig is. Dankzij een gebruiksvriendelijke dashboardinterface geeft de nieuwe component de senior level executives een real-time view van Key Performance Indicators (KPI's), zodat snel de status van het logistieke netwerk kan worden bepaald en op specifieke problemen kan worden ingezoomd. Het biedt serviceproviders ook de mogelijkheid hun eigen scorecards te bekijken.


· Procurement - Door gebruik te maken van de bestaande informatie zoals vrachttarieven en de transportgeschiedenis die in het datamodel van GC3 is opgeslagen, voorspelt het G-Log systeem de toekomstige vraag in het logistieke netwerk. Bovendien creëert het bid-packages, waarborgt het de beste tarieven en verzorgt het automatisch vrachtcontracten.


· International Trade Logistics - G-Log heeft de verwerkingsmogelijkheden van complexe en tijdgevoelige cross-border transporten door serviceproviders uitgebreid, zodat zij GC3 kunnen gebruiken als hun back-officesysteem voor logistiek.


· Warehouse Flow Management - GC3 biedt nu ook een roostercomponent waarmee het beheer van afspraken in magazijnen wordt gestroomlijnd. De wachttijden van chauffeurs zijn hierdoor korter, het gebruik van transportmiddelen wordt verbeterd en er is minder oponthoud. Ook transporteurs profiteren van deze component, omdat ze hiermee vaak de status van 'preferred' klant verwerven waardoor hun vracht de hoogste prioriteit verkrijgt.

"Wij transporteren goederen over heel de wereld", zegt John Criswell, director global business solutions bij BDP International. "G-Log's GC3-software is onderdeel van BDP's Xpedion operating platform wordt regionaal gebruikt voor multi modale optimalisering en verwerking, waardoor onze klanten het toegevoegde voordeel krijgen om hun regionale transport te koppelen aan hun internationale transport. Omdat alle informatie over de voorraad, processen en transporten van onze klanten op één plek is opgeslagen, kunnen we mogelijke problemen sneller identificeren en hebben we meer mogelijkheden ze te corrigeren. En nog belangrijker, we kunnen ons snel aanpassen aan veranderende marktomstandigheden over heel de wereld, zodat we onze klanten helpen de concurrentie te verslaan."

"In de huidige markt staan innovatie en concurrerende voorsprong hoog op de agenda, zeker wanneer het gaat om het beheer van een logistiek netwerk en de doorstroming en opslag van goederen", zegt David Cairns, chief executive officer bij G-Log. "In voorgaande versies hebben we klanten netwerkbreed overzicht gegeven en de mogelijkheid om op intelligente wijze transporten te evalueren en te optimaliseren. Gebruikmakend van onze expertise en in samenwerking met onze klanten hebben we nog meer functionaliteit aangebracht aan GC3.

Globalisering voedt de noodzaak van GC3

In haar rapport "New Strategies for Global Trade Management," toont Beth Enslow, vice-president Enterprise Strategies van de Aberdeen Group, aan dat de logistieke kosten als een percentage van de inkomsten typerend hoger zijn dan zes procent voor producten die offshore worden gekocht of verkocht.

"De uitdaging van de globalisering is om geautomatiseerde businessprocessen te creëren over meer partijen, landen en supply-chains die resulteren in snellere, betrouwbaardere en goedkopere transacties met minder risico", zegt Enslow. "Best-in-class bedrijven schieten vooruit doordat ze de fysieke-, informatie- en financiële stromen van hun crossborder supply-chains heronderzoeken. De conclusie is dat automatisering niet een doel is, maar een realiteit. Softwaresystemen die uitgaan van de benadering van geïntegreerd logistiek management voor supply-chains worden een strategische prioriteit. Het gevolg is dat departementale zolderkamersoftware het niet zal gaan redden als een bedrijf werkelijk concurrerend wil zijn."

G-Log's platform verandert de logistiek bij mondiaal opererende klanten

G-Log's GC3 logistics platform wordt gebruikt door grote bedrijven zoals BDP International, DuPont, Exel, Tesco en Quehenberger en biedt hen alle functionaliteit die ze nodig hebben in één product.

"Bedrijven moeten voortdurend innoveren om aan kop te blijven", zegt Enslow. "Een geïntegreerde benadering van logistiek management geeft bedrijven meer mogelijkheden en levert hen de tools om grotere flexibiliteit in hun supply-chains te krijgen en sneller te kunnen reageren. Ons onderzoek toont aan dat dit voor betere inkomsten en winstgevendheid zorgt."

G-Log's GC3 versie 5.0 software is direct beschikbaar. Prijsstelling en gerelateerde diensten zijn gebaseerd op klanteisen.

G-LOG

G-Log is leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners. GC3(TM), G-Log's uitgebreide web-native logistieke platform houdt goederen in beweging op alle manieren over alle geografische gebieden in één enkel systeem. Klanten van G-Log reduceren doorlooptijden, voorraadniveaus en totale transportkosten, terwijl ze tegelijkertijd hun klanten tevreden houden door op tijd te leveren en real time informatie te verschaffen over zendingen. De G-Log oplossing biedt een groot aantal diensten voor de transportmarkt zoals optimalisatie, orderinvoer, supply chain event-management (SCEM) visibility, track en trace, vrachtbetalingen en historische analyses. Tot de klanten van G-Log behoren, DHL Solutions, DuPont, Exel, Family Dollar Stores, Giant Eagle, Tesco, UPM, USCO Logistics en Volvo Logistics.

G-Log is opgericht in 1999 en heeft ruim 170 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor van G-Log is gevestigd in Shelton, CT, en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Bracknell, Berkshire, UK. G-Log heeft kantoren verspreid over de Verenigde Staten en Europa. Voor meer informatie: www.g-log.com



Ingezonden persbericht