Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tussenstand benchmark-onderzoek websites bouwbedrijven wijst uit:

Websites bouwbedrijven nog geen actieve marketingtool

Begin januari is een onafhankelijke benchmark gestart die websites van aannemingsbedrijven met elkaar vergelijkt. Onderzocht wordt de kracht als marketing- en communicatiemiddel. Een tussenstand wijst uit dat weinig bouwbedrijven een website als actief marketinginstrument inzetten. Nog 20 nieuwe deelnemers zijn welkom. Deelname is gratis.

De invloed van internet op de communicatie met klanten en relaties neemt de komende jaren verder toe. Voldoende reden om werk te maken van websites. Zeker omdat de bouw sterk verandert. Transparantie, openheid, andere manieren van werken krijgen veel aandacht. Inkoop, calculatie en werkvoorbereiding worden belangrijker. Dat geldt ook voor het acquisitieproces.

De website van de huidige deelnemende bedrijven scoren middelmatig tot voldoende, met uitschieters naar beide kanten. Over het algemeen wordt weinig aandacht besteed aan actieve marketingcommunicatie waardoor bezoekers gerichter worden geïnformeerd.

Gratis deelname


Deelname van meer websites kan de kwaliteit van het onderzoek verhogen omdat de tot nu toe geconstateerde aspecten verder kunnen worden onderzocht. Dat kan tot meer en specifiekere aanbevelingen leiden waarmee de bouw zijn voordeel kan doen. De onderzoekers willen het onderzoek daarom graag nog uitbreiden met een aantal deelnemers die gratis kunnen meedoen. De ranking en aanbevelingen die uit het onderzoek volgen worden dit najaar bekendgemaakt.

Werkwijze onderzoek

De benchmark is onafhankelijk en geeft inzicht in de sterkte en zwaktes van websites van aannemingsbedrijven. De benchmark bevat vier onderdelen: informatie, gebruiksgemak, functionaliteit en visueel ontwerp. Iedere website wordt op ruim 30 punten gescand. Kleine en grote websites van kleine en grote bedrijven worden in verhouding onderzocht. Het onderzoek is een initiatief van communicatieadviesbureau DeJong&Verder en Stroomt Informatiehuishouding. Surf naar www.dejongev.nl voor meer informatie en aanmelden.



Ingezonden persbericht