Zelfs calamiteiten beheersbaar

Nerve Centre: nieuwe communicatie-oplossing voor calamiteiten en incidenten

DORDRECHT, 20050525 -- Snelle en effectieve communicatie bij calamiteiten en incidenten kan mensenlevens en kosten besparen. Analyses tonen dit zonder uitzondering aan. Met de introductie van Nerve Centre(TM) maakt New Bridges gebruik van deze wetenschap. Nerve Centre(TM) is een complete oplossing voor calamiteiten- en incidentenbeheersing die door middel van multi-paging gelijktijdig meerdere mensen over meerdere communicatieplatformen oproept.


Wat in het oog springt, is dat Nerve Centre(TM) volledig gebruik maakt van bestaande communicatieplatformen zoals bijvoorbeeld ISDN, DECT, SMS etc. "Doordat we de bestaande infrastructuur gebruiken, is de investering bescheiden. Bovendien krijgen reeds gedane investeringen een betere return on investment", aldus John Duurkoop, commercieel directeur van New Bridges.

Bij het ontwerp van Nerve Centre(TM) is rekening gehouden met toekomstige ontwikkelingen. Het is bijvoorbeeld zonder enige aanpassing direct toepasbaar op een VoIP-platform. Doordat het systeem hardwareonafhankelijk is, blijft deze oplossing voor calamiteiten- en incidentenbeheersing ook in de toekomst prima functioneren en renderen.

Nerve Centre(TM) wordt compleet geleverd met alle input-, output- en telefoniemodules. New Bridges heeft hiervoor de telefoniemodules van Eicon gekozen, vanwege de prima prijs/kwaliteit verhouding. "Wij zijn zeer gecharmeerd van het Nerve Centre(TM) concept en zien hierin een prima nieuwe omzetimpuls voor ons partnerkanaal. Veiligheid en calamiteitenbeheersing zijn momenteel hot-topics. Onze partners krijgen nu een uitgelezen kans beide te leveren aan zowel bestaande als nieuwe klanten", aldus Jasper Maters, channel manager Benelux van Eicon Networks.

New Bridges levert via een gecertificeerd partnerkanaal al een tiental jaren oplossingen voor calamiteiten- en incidentenbeheersing. Met Nerve Centre(TM) is er echter een gestandaardiseerde oplossing beschikbaar. Bestaande partners zijn daarover erg enthousiast. Er zijn bijvoorbeeld al vergevorderde plannen voor de implementatie van Nerve Centre(TM) binnen de zorgsector.

Verkerk Service Systemen gaat als Nerve Centre(TM) partner met New Bridges samenwerken. "Bij veel van onze klanten kan Nerve Centre(TM) een goede combinatie vormen met onze producten. Door het onafhankelijke karakter sluit Nerve Centre(TM) prima aan bij onze communicatieplatformen en beveiligingssystemen", aldus Martin Wervenbos, manager van Verkerk Service Systemen.

Belangrijke eigenschappen en voordelen:
* Multi-inzetbaar door de vele toepassingsgebieden.
* Snel de juiste melding.
* Snel simultaan en multi-channel oproepen en aansturen.
* Snel centraal inzicht in respons.
* Snel de juiste mensen op de juiste plek.
* Conference call voor de opgeroepen betrokkenen.
* Snel overzicht én inzicht in de situatie ter plaatse.
* Voor kleine, middelgrote en grote organisaties, ook met meerdere vestigingen.

Verkrijgbaarheid
Nerve Centre(TM) is verkrijgbaar via New Bridges en via haar partners sinds 1 mei 2005. Voor meer informatie kijkt u op www.nervecentre.nl.


Noot voor redacties: