Gemeente Den Helder

29-06-2005 Inwoners tevreden over dienstverlening gemeente

De Helderse klant is zeer tevreden met de dienstverlening van haar gemeente. Dit blijkt uit een tweede plaats in het klanttevredenheidsonderzoek dat VNG en NPS/NIPO gelijktijdig hebben gehouden onder klanten van 50 gemeenten.

Almelo behaalde de eerste plaats met een score van 8,0. Met gemiddeld een 7,7 werd Den Helder gedeeld tweede, samen met Dronten. Het onderzoek was gericht op de serviceverlening van de afdeling Publiekszaken van de gemeenten. Maar liefst 89 van onze klanten eerst op onze website, voordat zij het stadhuis bezoeken. Tenslotte weet 75 van het bestaan van een telefonische klantenlijn, maar maakt nog slecht 21% van deze mogelijkheid gebruik. Wij hopen op een nog hogere score in de toekomst, want wij zijn steeds bezig onze service nog beter af te stemmen op de wensen van onze klanten!

Bron: klanttevredenheidsonderzoek in opdracht van Benchmark Publiekszaken