29-06-2005
Inwoners tevreden over dienstverlening gemeente
De Helderse klant is zeer tevreden met de dienstverlening van haar
gemeente. Dit blijkt uit een tweede plaats in het
klanttevredenheidsonderzoek dat VNG en NPS/NIPO gelijktijdig hebben
gehouden onder klanten van 50 gemeenten.
Almelo behaalde de eerste plaats met een score van 8,0. Met gemiddeld
een 7,7 werd Den Helder gedeeld tweede, samen met Dronten. Het
onderzoek was gericht op de serviceverlening van de afdeling
Publiekszaken van de gemeenten. Maar liefst 89 van onze klanten eerst
op onze website, voordat zij het stadhuis bezoeken. Tenslotte weet 75
van het bestaan van een telefonische klantenlijn, maar maakt nog
slecht 21% van deze mogelijkheid gebruik. Wij hopen op een nog hogere
score in de toekomst, want wij zijn steeds bezig onze service nog
beter af te stemmen op de wensen van onze klanten!
Bron: klanttevredenheidsonderzoek in opdracht van Benchmark
Publiekszaken
Gemeente Den Helder