29-06-2005
Geschillencommissie energie zakelijke klant van start
(Persbericht)
De Geschillencommissie Energie voor zakelijke afnemers van gas, warmte
(stadsverwarming) of stroom zal op 1 juli van start gaan. De commissie
opereert onafhankelijk en zal zaken in behandeling nemen met een
financieel belang tot maximaal 50 duizend euro. Voor consumenten
bestaat al een geschillencommissie.
Alle leden van EnergieNed, de Federatie van Energiebedrijven in
Nederland en van VOEG, de Vrijhandels Organisatie voor Elektricitieit
en Gas zijn in ieder geval deelnemers aan de geschillencommissie. Maar
ook andere energiebedrijven kunnen zich vrijwillig aansluiten.
De energiebedrijven willen met deze oprichting laten zien dat ze
zorgen voor een goede procedure voor de afhandeling van klachten. De
leden van de commissie beschikken over specifieke kennis van de
energiebranche en kunnen daardoor inhoudelijk ingaan op klachten. De
afhandeling vraagt minder tijd en geld dan een gang naar de rechter.
Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend.
De geschillencommissie bestaat uit drie leden: een voorzitter
aangezocht door de Stichting Geschillencommissies voor Bedrijf en
Beroep, een lid voorgedragen door MKB-Nederland en een lid
voorgedragen door de overkoepelende organisaties van de
energiebedrijven samen. Alle leden zijn volstrekt onafhankelijk en
onpartijdig.
De geschillenregeling voor zakelijke klanten die EnergieNed sinds een
aantal jaren kent wordt per 1 juli 2005 beëindigd.
Persbericht geschillenregeling energie.pdf
MKB-Nederland, Brassersplein 1, 2612 CT Delft, Tel: 015 2191212
© MKB-Nederland, 2005 | Disclaimer |
MKB-Nederland