Kelkoo introduceert nieuwe zoektechniek in Nederland

Europa's meest toonaangevende winkel zoekmachine maakt online shoppen helderder

AMSTERDAM, 20050629 -- Een rode jurk van een bekend merk, die niet meer dan zeventig euro mag kosten. Dat is bij Kelkoo zo gevonden. Door de introductie van een nieuwe zoektechniek verschijnen de gevraagde producten en de juiste winkels nu in een handomdraai op het scherm. Met behulp van verschillende eigenschappen (merk, type, prijs, kleur, etc.) vinden klanten binnen een paar seconden precies datgene wat ze zoeken. Kelkoo introduceert deze zoekmethode als eerste vergelijkingssite in Nederland.


Daarnaast gaat Kelkoo winkelbeoordelingen van consumenten plaatsen. Klanten kunnen aangeven wat ze vinden van de prijs, de kwaliteit en de service van een winkel die ze hebben bezocht. Toekomstige klanten krijgen zo een beter inzicht in de voor- en nadelen van een bepaalde winkel. Tot slot gaat Kelkoo verschillende consumenteninformatiegidsen publiceren. Deze gidsen worden door een onafhankelijke partij gemaakt en bieden de consument hulp bij het kiezen van het juiste product.

Piet-Hein Kerkhof, managing director Kelkoo Nederland: "Met deze nieuwe technologie maken we winkelen op internet nog aantrekkelijker. Klanten vinden veel sneller de producten en winkels die ze zoeken. Vooral in categorieën met een enorm aanbod zoals mode, meubels en vakanties helpt het de consument bij het vinden van het juiste product. Door de winkelbeoordelingen van klanten op onze website te plaatsen, ontstaat een duidelijk en eerlijk beeld van de online winkels. Daar kunnen andere bezoekers hun voordeel mee doen. En dat is precies waar het om draait: die interactiviteit tussen gebruikers is de kracht van internet."