Ingezonden persbericht


Systinet kondigt ondersteuning voor HP OpenView SOA Manager aan.

Systinet Registry en HP OpenView SOA Manager bieden op standaarden gebaseerde oplossing voor SOA governance en management

Hilversum, 6 juli 2005. Systinet, toonaangevend leverancier van governance- en lifecycle management oplossingen voor op services gebaseerde architecturen (SOA) kondigt volledige ondersteuning aan voor de recentelijk geannonceerde HP OpenView SOA Manager. Middels de combinatie van Systinet Business Service Registry met HP Open View SOA Manager kunnen bedrijven web service implementaties transformeren in coherente business services, gecontroleerd en beheerd in een SOA.

De voordelen van een op services gebaseerde architectuur zijn duidelijk: vergroting van de flexibiliteit en het gestroomlijnder laten verlopen van bedrijfsprocessen. Echter, ondernemingen kunnen dit niet realiseren, mits zij een systeem bezitten om de los gekoppelde componenten te beheren. HP Openview SOA Manager, met de Systinet Business Service Registry als essentieel onderdeel, zal bedrijven helpen om controle te krijgen over hun SOA. De Business Service Registry zal een grote rol gaan spelen in de HP OpenView SOA governance strategie.

Systinet Business Service Registry biedt een fundering voor het ontdekken en hergebruiken, governance en business services lifecycle management van services binnen een SOA. Systinet en HP werken samen om een geintegreerde oplossing te kunnen bieden, gebaseerd op Systinet Business Service Registry en HP Openview SOA manager. Deze oplossing maakt het ondernemingen mogelijk om ROI te behalen uit een SOA. Business Services en aanverwante regelgeving worden gepubliceerd, informatieuitwisseling over de services wordt mogelijk gemaakt en er kunnen real-time alerts worden verzonden als er veranderingen in de services zijn.

'Ondernemingen hebben een SOA nodig met ingebouwde capabiliteiten voor governance en lifecycle management. De combinatie van Systinet Business Service Registry en HP Open View SOA Manager biedt dit", aldus Norbert Heijke, Sales & Marketing Director van Systinet Nederland BV. "We zijn trots op het feit dat we een integraal onderdeel uitmaken van de SOA Governance strategie van HP Open View SOA Manager" .

Over Systinet
Systinet, opgericht in 2000, biedt de basis voor service-georiënteerde architecturen. Met Systinet's bewezen en op standaarden gebaseerde producten kunnen IT-organisaties snel gebruik maken van bestaande IT-investeringen, heterogene systemen met elkaar laten communiceren, en IT beter in lijn brengen met bedrijfsprocessen. Klanten profiteren van een eenvoudiger en snellere manier om de flexibiliteit en slagkracht van IT te vergroten. Zij kunnen daarbij bestaande IT-middelen herbruiken en de waarde van service-georiënteerde architecturen maximaliseren. Systinet heeft ruim 150 Global 2000-klanten, waaronder Amazon.com, T-Mobile, Johnson & Johnson, BMC Software, Interwoven, JP Morgan, Motorola, Defense Information Systems Agency (DISA) en SAIC. Het hoofdkantoor van Systinet is gevestigd in Cambridge, MA; daarnaast heeft het bedrijf kantoren in Parijs en Amsterdam. Systinet heeft 150 werknemers.

Journalisten

Systinet

Norbert Heijke

T: +31 35 646 2630

E: norbert.heijke@systinet.com

Jibe! Marketing Services

Jolanda Prins

T:+31 20 686 6298

E: jprins@jibemarketing.nl

---- --