Gemeente IJsselstein
Cliëntenraad bijstand zoekt leden
woensdag, 06 juli 2005 - 12:52 CET
Altijd al willen meepraten over hoe de gemeente IJsselstein de
bijstand uitvoert en hoe dit beter kan? Dat kan in de cliëntenraad.
Iedereen met een bijstandsuitkering of bijzondere bijstand kan in de
cliëntenraad. Wij zoeken mensen die kritisch en enthousiast zijn.
Kennis van de bijstandswet is minder belangrijk.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad behartigt de belangen van bijstandgerechtigden;
De cliëntenraad geeft advies aan de gemeente: bijvoorbeeld over
kwijtschelding van belastingen, bijzondere bijstand of over de extra
onkosten bij ziekte of handicap;
Maar, ook over hoe mensen bij het loket van de sociale dienst beter
geholpen kunnen worden.
Heeft de cliëntenraad iets te zeggen?
Ja, want volgens de wet moeten cliënten met de gemeente meepraten over
de uitvoering van de bijstand;
De cliëntenraad geeft advies aan de burgemeester en wethouders;
De gemeenteraad krijgt de adviezen van de cliëntenraad op papier;
Deze adviezen kunnen niet zomaar opzij geschoven worden.
De gemeente kijkt vanuit de organisatie, maar cliënten kijken vanuit
hun eigen ervaring. Dit is zeer waardevolle informatie. Door die
informatie wordt het beleid van de gemeente en de uitvoering door de
sociale dienst klantvriendelijker, duidelijker en beter. Om het werk
te doen, heeft de cliëntenraad u nodig als lid. Maar ook uw vragen en
opmerkingen over de bijstand willen we graag horen. Want, het gaat om
u!
Interesse of meer informatie
Schrijf dan naar:
Cliëntenraad t.a.v. H. Hoenselaar, secretaris
Postbus 26, 3400 AA IJsselstein
U kunt ook mailen: clientenraadijsselstein@yahoo.com
website