Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

AH-commercieel directeur Van der Laan: supermarktoorlog niet oorzaak van sluiting buurtwinkels

Amsterdam, 6 juli 2005 - Sander van der Laan leidt bij Albert Heijn sinds 2003 de grootste prijzenoorlog die ons land ooit gekend heeft. De AH-commercieel directeur zegt in een exclusief interview daarover in Carp deze week: 'Die hele stemmingmakerij dat de supermarktoorlog veel winkeltjes dwingt te stoppen, is feitelijk onjuist. Daar zitten politieke krachten en andere belanghebbenden achter, die een spelletje aan het spelen zijn.' Van der Laan beschouwt de in 2003 gestarte prijzenoorlog achteraf als noodzakelijk: 'Er ging een zucht door het bedrijf van: yes, verdomd, we gaan er nu gewoon voor knokken.' Terugkijkend constateert hij: 'Heb ik de afgelopen twee jaar veel lol gehad? Ja!' In het Carp-interview gaat Van der Laan ook uitgebreid in op de rol van huis- en A-merken in de prijzenoorlog. Uitspraken van Sander van der Laan uit dit exclusieve interview zijn via een podcast op de Carp-site af te luisteren onder www.carp.nl/podcast. Voor volledige tekst interview zie www.carp.nl.

Verder in Carp deze week:
-Wordt de dit jaar losgebarsten handel in CO2 en NOx-emissierechten een wild-westhandel? -Modern biechten is geen wasmachine voor het geweten, maar een 'verzoening met jezelf' -Ultrarustig op vakantie: koop je eigen onbewoonde eiland

Carp
Carp informeert hoogopgeleide professionals (hbo- of wo- afgestudeerd) tot en met 37 jaar over werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. Carp bestaat uit het tijdschrift (oplage 150.000), de nieuwsbrief (oplage 60.000), Carp.nl en de Wake-up Call (vacature e-mailservice).

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken B-zik, TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's, websites en cd-rom's. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 38 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####