Ook functie van teamleider callcenter beschreven
Na de ontwikkeling van een functieprofiel `medewerker contactcenter'
heeft het opleidingsfonds voor de callcenters besloten ook een profiel
voor teamleiders te ontwikkelen. FNV Bondgenoten zit in het bestuur
van het fonds OOCC.NL.
"Dit is eindelijk ook eens goed nieuws", zegt vakbondsbestuurder Wim
de Ruyter. De sector-cao is zonder de grootste vakbond afgesloten.
Volgens het opleidings- en ontwikkelingsfonds groeit de vraag naar een
officieel
erkend functieprofiel voor deze middenkaderfunctie, zowel in
facilitaire - als inhouse callcenters. De functiebeschrijving zal
logisch aansluiten op het reeds door OOCC.NL ontwikkelde profiel van
medewerker contactcenter. De ontwikkeling van een soortgelijk profiel
voor de supervisor functie ligt ook in het verschiet.
Volgens OOCC voorzitter Hans Martens is de ontwikkeling van een
profiel voor teamleiders een logische vervolgstap: "De tijd dat de
beste medewerker logischerwijze doorgroeide naar de functie van
teamleider is voorbij. Daarvoor is het werk te complex geworden. Van
een teamleider worden toch andere vaardigheden in kaart gebracht. Dat
gaan we nu doen."
FNV