FNV

Ook functie van teamleider callcenter beschreven

Na de ontwikkeling van een functieprofiel `medewerker contactcenter' heeft het opleidingsfonds voor de callcenters besloten ook een profiel voor teamleiders te ontwikkelen. FNV Bondgenoten zit in het bestuur van het fonds OOCC.NL.
"Dit is eindelijk ook eens goed nieuws", zegt vakbondsbestuurder Wim de Ruyter. De sector-cao is zonder de grootste vakbond afgesloten.

Volgens het opleidings- en ontwikkelingsfonds groeit de vraag naar een officieel
erkend functieprofiel voor deze middenkaderfunctie, zowel in facilitaire - als inhouse callcenters. De functiebeschrijving zal logisch aansluiten op het reeds door OOCC.NL ontwikkelde profiel van medewerker contactcenter. De ontwikkeling van een soortgelijk profiel voor de supervisor functie ligt ook in het verschiet.

Volgens OOCC voorzitter Hans Martens is de ontwikkeling van een profiel voor teamleiders een logische vervolgstap: "De tijd dat de beste medewerker logischerwijze doorgroeide naar de functie van teamleider is voorbij. Daarvoor is het werk te complex geworden. Van een teamleider worden toch andere vaardigheden in kaart gebracht. Dat gaan we nu doen."