Universiteit Nyenrode

John Koster hoogleraar Marketing Organisatie en Implementatie aan Nyenrode

PERSBERICHT -Breukelen, 6 juli 2005 - Prof.dr. J.M.D. (John) Koster RM (1961) is met ingang van 1 juli 2005 benoemd tot hoogleraar Marketing Organisatie en Implementatie aan de Nyenrode Business Universiteit. Koster gaat onderzoek doen op het gebied van marktgerichtheid, de organisatie van de commerciële functie (marketing, sales, CRM), en implementatie van markt- en klantmanagement. Hij blijft tevens als vennoot verbonden aan de Holland Consulting Group te Amsterdam. De leerstoel van professor Koster is mogelijk gemaakt door financiële steun van een aantal bedrijven en instellingen.

Prof.dr. Hans Palm, Rector Magnificus: Nyenrode heeft historisch een sterke reputatie op het gebied van marketing, sales en CRM. Vakgebieden die volop in ontwikkeling zijn en waar hoogleraren als bijvoorbeeld Henry Robben, Ed Peelen, Pieter Vijn en Kitty Koelemeijer hun sporen verdiend hebben. John Koster zal met zijn focus op de organisatie en implementatie van marketing een waardevolle aanvulling op ons team zijn.

Over John Koster
John Koster studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit en werkte daar als docent marketing aan de Economische Faculteit en de Rotterdam School of Management. Hij promoveerde en was enkele jaren wetenschappelijk directeur van het Rotterdams Instituut voor Bedrijfseconomische Studies (RIBES). Naast zijn hoogleraarschap is Koster als vennoot verbonden aan de Holland Consulting Group, waar hij verantwoordelijk is voor advisering op het gebied van strategie, marketing en commercieel management. De adviestrajecten die Koster uitvoert hebben veelal te maken met de buitenkant van de onderneming; klanten, markten, distributieketen, toeleveranciers, supply chain, concurrenten, omgevingsinvloeden. En de effecten daarvan op de organisatie-inrichting, cultuur en systemen. John Koster is Register Marketeer en publiceert in verschillende bundels en boeken, en houdt voordrachten en gastcolleges aan uiteenlopende universiteiten en instellingen in binnen- en buitenland. Hij is eindredacteur van het NIMA Marketing Lexicon.

Over Nyenrode
De Nyenrode Business Universiteit bereidt mensen met talent en ambitie voor op ondernemerschap in een internationale omgeving. De universiteit biedt onder meer masteropleidingen aan op het gebied van bedrijfskunde, rechten en accountancy. Opgericht in 1946 door en voor het bedrijfsleven is Nyenrode kennis- en ervaringscentrum voor managers en ondernemers.


- EINDE BERICHT -

Noot voor de redactie (