John Koster hoogleraar Marketing Organisatie en Implementatie aan
Nyenrode
PERSBERICHT -Breukelen, 6 juli 2005 - Prof.dr. J.M.D. (John) Koster RM
(1961) is met ingang van 1 juli 2005 benoemd tot hoogleraar Marketing
Organisatie en Implementatie aan de Nyenrode Business Universiteit.
Koster gaat onderzoek doen op het gebied van marktgerichtheid, de
organisatie van de commerciële functie (marketing, sales, CRM), en
implementatie van markt- en klantmanagement. Hij blijft tevens als
vennoot verbonden aan de Holland Consulting Group te Amsterdam. De
leerstoel van professor Koster is mogelijk gemaakt door financiële
steun van een aantal bedrijven en instellingen.
Prof.dr. Hans Palm, Rector Magnificus: Nyenrode heeft historisch een
sterke reputatie op het gebied van marketing, sales en CRM.
Vakgebieden die volop in ontwikkeling zijn en waar hoogleraren als
bijvoorbeeld Henry Robben, Ed Peelen, Pieter Vijn en Kitty Koelemeijer
hun sporen verdiend hebben. John Koster zal met zijn focus op de
organisatie en implementatie van marketing een waardevolle aanvulling
op ons team zijn.
Over John Koster
John Koster studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit en
werkte daar als docent marketing aan de Economische Faculteit en de
Rotterdam School of Management. Hij promoveerde en was enkele jaren
wetenschappelijk directeur van het Rotterdams Instituut voor
Bedrijfseconomische Studies (RIBES). Naast zijn hoogleraarschap is
Koster als vennoot verbonden aan de Holland Consulting Group, waar hij
verantwoordelijk is voor advisering op het gebied van strategie,
marketing en commercieel management. De adviestrajecten die Koster
uitvoert hebben veelal te maken met de buitenkant van de onderneming;
klanten, markten, distributieketen, toeleveranciers, supply chain,
concurrenten, omgevingsinvloeden. En de effecten daarvan op de
organisatie-inrichting, cultuur en systemen. John Koster is Register
Marketeer en publiceert in verschillende bundels en boeken, en houdt
voordrachten en gastcolleges aan uiteenlopende universiteiten en
instellingen in binnen- en buitenland. Hij is eindredacteur van het
NIMA Marketing Lexicon.
Over Nyenrode
De Nyenrode Business Universiteit bereidt mensen met talent en ambitie
voor op ondernemerschap in een internationale omgeving. De
universiteit biedt onder meer masteropleidingen aan op het gebied van
bedrijfskunde, rechten en accountancy. Opgericht in 1946 door en voor
het bedrijfsleven is Nyenrode kennis- en ervaringscentrum voor
managers en ondernemers.
- EINDE BERICHT -
Noot voor de redactie (
Universiteit Nyenrode