Universiteit van Amsterdam

Hoe kan de onderwijstechnologie vooruitgang boeken?

Congres Onderwijstechnologie


maandag 18 - vrijdag 22 juli
Tijdens de Artificial Intelligence in Education (AIED) conferentie 2005, Supporting learning through intelligent and socially informed technology, wordt toponderzoek gepresenteerd op het gebied van onderwijsapplicaties. Het uitgangspunt van AIED is dat werkelijke vooruitgang in de onderwijstechnologie alleen tot stand kan komen als moderne technologie wordt gecombineerd met inzicht in de leerling, het leren en de context van leren. Tijdens de conferentie, die dit jaar plaatsvindt aan de UvA, kunnen onderzoeksideeën en onderzoeksresultaten uitgewisseld worden tussen wetenschappers uit verschillende disciplines - zoals artificial intelligence en andere deelgebieden van de informatica, cognitiewetenschap, onderwijskunde, (leer)psychologie, taalwetenschap - waarvoor AIED-systemen zijn ontworpen en geconstrueerd. De plenaire lezingen worden gegeven door Daniel Schwartz (Interactivity and learning), Antonija Mitrovic (Constraint-based tutors: a success story), Justine Cassell (Learning with virtual Peers), en Ton de Jong (Scaffolding inquiry learning; How much intelligence is needed and by whom?). Zie voor het volledig programma, deelnamekosten en registratie: http://hcs.science.uva.nl/AIED2005/index.html.
Locatie: UvA, Roeterseilandcomplex (REC), Roetersstraat 15, Amsterdam.

Meer informatie over de items in deze agenda kunt u krijgen bij de afdeling Persvoorlichting, tel. 020 - 525 2695, e-mail: persvoorlichting@uva.nl. Met vragen over plechtigheden Geneeskunde kunt u contact opnemen met AMC Voorlichting, tel. 020 - 566 2929.