Siemens

Persbericht

COM 0507.685 nl

Den Haag, vrijdag 22 juli 2005

Siemens introduceert internettelefooncentrale

Klantgegevens gekoppeld aan telefoongesprekken?

De nieuwe HiPath 3000 IP advanced telefooncentrale van Siemens Communications is uitgerust met Computer Telephony Integration (CTI) van Siemens HiPath Ready Partner Key-link. Het nieuwe systeem biedt de mogelijkheid om een CRM systeem te koppelen aan het telefoonverkeer. Bij elk telefonisch contact verschijnen automatisch de actuele klantgegevens op het computerscherm. Iedere medewerker die op een centrale server is aangesloten krijgt een overzichtelijke werkbalk op de eigen PC. Deze assistant biedt uitgebreide informatie over inkomend- en uitgaand telefoonverkeer. Ook de toestelstatus van andere collega's kan desgewenst worden weergegeven.

Internettelefonie

Wanneer een bekende relatie belt, geeft het beeldscherm weer wie het is. Bij koppeling met een CRM-systeem wordt de complete klantenkaart weergegeven. Is een medewerker in gesprek, ziek of met vakantie? De Siemens HiPath 3000 IP advanced met de CTI bundel van Key-link managed deze situaties professioneel. De telefoniste kan dankzij het nieuwe systeem veel sneller schakelen. Dit zorgt voor tijdwinst en voorkomt irritaties.

Omdat iedere afdeling binnen een bedrijf unieke eisen stelt aan het systeem kan de weergave van klantgegevens per afdeling worden afgestemd. Deze individuele service werkt efficiency-verhogend. De Siemens & Key-link oplossing registreert bovendien inkomende - en uitgaande gesprekken. Met deze informatie kan heel eenvoudig de bereikbaarheid van de organisatie worden vastgesteld.

Voor meer informatie over Siemens HiPath producten: www.siemens.nl/enterprisenetworks

Inlichtingen voor de redactie en beeldmateriaal: Persvoorlichting Siemens Nederland N.V., Esther Sietses Telefoon 070-333 2265, mobiel 06-215 77 007,
fax 070-333 2253, E-mail: esther.sietses@siemens.com