Persbericht
COM 0507.685 nl
Den Haag, vrijdag 22 juli 2005
Siemens introduceert internettelefooncentrale
Klantgegevens gekoppeld aan telefoongesprekken?
De nieuwe HiPath 3000 IP advanced telefooncentrale van Siemens
Communications is uitgerust met Computer Telephony Integration (CTI)
van Siemens HiPath Ready Partner Key-link. Het nieuwe systeem biedt de
mogelijkheid om een CRM systeem te koppelen aan het telefoonverkeer.
Bij elk telefonisch contact verschijnen automatisch de actuele
klantgegevens op het computerscherm. Iedere medewerker die op een
centrale server is aangesloten krijgt een overzichtelijke werkbalk op
de eigen PC. Deze assistant biedt uitgebreide informatie over
inkomend- en uitgaand telefoonverkeer. Ook de toestelstatus van andere
collega's kan desgewenst worden weergegeven.
Internettelefonie
Wanneer een bekende relatie belt, geeft het beeldscherm weer wie het
is. Bij koppeling met een CRM-systeem wordt de complete klantenkaart
weergegeven. Is een medewerker in gesprek, ziek of met vakantie? De
Siemens HiPath 3000 IP advanced met de CTI bundel van Key-link managed
deze situaties professioneel. De telefoniste kan dankzij het nieuwe
systeem veel sneller schakelen. Dit zorgt voor tijdwinst en voorkomt
irritaties.
Omdat iedere afdeling binnen een bedrijf unieke eisen stelt aan het
systeem kan de weergave van klantgegevens per afdeling worden
afgestemd. Deze individuele service werkt efficiency-verhogend. De
Siemens & Key-link oplossing registreert bovendien inkomende - en
uitgaande gesprekken. Met deze informatie kan heel eenvoudig de
bereikbaarheid van de organisatie worden vastgesteld.
Voor meer informatie over Siemens HiPath producten:
www.siemens.nl/enterprisenetworks
Inlichtingen voor de redactie en beeldmateriaal:
Persvoorlichting Siemens Nederland N.V., Esther Sietses
Telefoon 070-333 2265, mobiel 06-215 77 007,
fax 070-333 2253, E-mail: esther.sietses@siemens.com
Siemens