ISS Office Support Services neemt Interfoon Callcenter over

26.07.2005 / 10:13 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Iss nederland

Op 26 juli 2005 is bekend gemaakt dat ISS Office Support Services Interfoon Call Centers heeft overgenomen. Interfoon Call Centers is een landelijke top-10 speler op het gebied van het ondersteunen van klantenservice activiteiten. Hierbij verzorgt Interfoon voor haar opdrachtgevers het inkomend telefoon- en email-verkeer. De organisatie kende de afgelopen jaren een groei van 15-20% per jaar. Interfoon beschikt op dit moment over vier call centers, te weten in Rotterdam, Oosterhout, Houten en Assen. In totaal werken er ruim 250-350 medewerkers. Het verschil wordt veroorzaakt door piekbelastingen qua bezetting in de zorgsector.

Met ISS als moeder kan Interfoon haar ambitieuze groeidoelstelling realiseren. De directie, bestaande uit de heren Kramer en Odekerken, is dan ook zeer verheugd over de nieuwe mogelijkheden.

'Interfoon gaat onderdeel uitmaken van een facilitaire dienstverlener die wereldwijd opereert. De organisatie is op dit moment actief in meer dan 42 landen en biedt werkgelegenheid aan 273.500 medewerkers. In een aantal van de landen biedt ISS reeds call center diensten aan. Dit biedt vele mogelijkheden voor verdere groei en uitwisseling van internationale kennis en ervaring', aldus Kramer. Odekerken vult aan: 'Door ons aan te sluiten bij ISS Office Support Services kunnen wij maximaal gebruik maken van bijvoorbeeld de financiële slagkracht die hoort bij een mondiaal operend concern. Voor ons een hele relevante factor om de groeidoelstellingen voor de komende jaren te realiseren en in goede banen te leiden.'

'Wij zijn ontzettend blij met Interfoon Call Centers', aldus een enthousiaste Goosen, directeur ISS Office Support Services. 'Interfoon betekent voor ons een uitbreiding van ons dienstenpalet passend binnen onze visie. Wij zijn dan ook heel bewust om tafel gaan zitten met de mensen van Interfoon. Als één van de weinige call centers in Nederland ligt het zwaartepunt van hun dienstenpalet op het gebied van consumer customer care. Voor een aantal toonaangevende bedrijven in Nederland handelen zij alle inkomende gesprekken van bijvoorbeeld de klantenservice af. Juist deze samenstelling zorgt ervoor dat zij perfect aansluiten op ons huidig aanbod. En niet geheel onbelangrijk, zij liggen in lijn met onze visie: het ondersteunen van onze opdrachtgevers bij het uitvoeren van hun primaire proces. '

Interfoon wordt één-op-één opgenomen in de organisatiestructuur van ISS Office Support Services.

Kramer: 'Essentieel onderdeel in onze strategie is de focus op het analyseren van de processen bij onze klanten op het gebied van inkomend telefoonverkeer en hiervoor passende oplossingen te bieden. De implementatie gebeurt altijd in samenspraak met de klant.' 'In combinatie met de goede en flexibele bezetting van onze call centers creëer je een zeer gezonde uitgangssituatie voor verdere groei in dit specifieke segment. Hierbij is focus van essentieel belang', vult Odekerken Kramer aan.

Over ISS Facility Services
ISS werkt voor een aanzienlijk deel van de top 100 bedrijven in Nederland. ISS Facility Services heeft 21.904 professionals in dienst en realiseert een omzet van 416 miljoen euro. ISS loopt voorop bij het professionaliseren en optimaliseren van het vakgebied facilitaire dienstverlening. ISS onderscheidt hierbij de volgende kerndiensten: schoonmaakdienstverlening, bedrijfscatering, groenvoorziening, office support en geïntegreerde facilitaire dienstverlening. In dit laatste concept worden de eerder genoemde facilitaire diensten als totaal pakket aangeboden onder centraal operationeel management. Dit concept leidt tot maximale synergie in de dagelijkse uitvoering. Het vertaalt zich concreet in kostenbesparingen, waarbij het kwaliteitsniveau minimaal gelijk blijft en in de meeste gevallen stijgt. Zo kunnen klanten zich richten op hun core business.