Ingezonden persbericht


Persbericht

AT&T is eerste Cisco Gold Certified Partner die 'Business Ready Teleworker Specialisation' behaalt

Den Haag, 29 juli 2005 - AT&T Europa is de eerste Cisco Gold Partner ter wereld die de Business Ready Teleworker Partner Specialisation heeft behaald. Deze specialisatie onderstreept AT&T's continue aandacht voor het leveren van complete netwerkoplossingen die aansluiten op de zakelijke eisen van klanten.

Deze aankondiging is een bevestiging van de groeiende wereldwijde aanwezigheid van AT&T en onderstreept de goede relatie met Cisco op basis van de bestaande activiteiten van beide ondernemingen in de VS, Europa, het Midden-Oosten en Afrika, waar AT&T toonaangevende IP-gebaseerde diensten levert aan multinationals.

Met de succesvolle afronding van de Cisco Business Ready Teleworker Solution Specialisation toont AT&T aan de mogelijkheden op het gebied van IPsec-gebaseerde VPN-beveiliging, remote management en IP-communicatie verder te hebben verbeterd.

Zaken doen met verschillende leveranciers en het integreren van uiteenlopende producten vraagt veel van een onderneming, zelfs als deze beschikt over een speciaal daarvoor ingerichte IT-afdeling. Door te werken met een enkele service provider die verschillende belangrijke Cisco-technologieën kan integreren kunnen klanten profiteren van een oplossing met naadloos samenwerkende componenten.

"AT&T's strategie om door te gaan met de ontwikkeling van relaties met belangrijke technologische leiders zoals Cisco creëert voor onze zakelijke klanten een situatie waarin ze kunnen profiteren van geavanceerde, marktleidende managed services", aldus Bill Archer, President AT&T Operations Europe, Middle East and Africa.

"Het behalen van de Business Ready Teleworker Partner Specialisation boven op de status van Cisco Gold Certified Partner versterkt de visie van onze beide ondernemingen over de toekomst van de IP-diensten die we samen leveren. Daarnaast onderstreept het de waarde die AT&T hecht aan het realiseren van netwerkkennis en klanttevredenheid van het hoogste niveau."

AT&T beschikt over een complete reeks managed services die tegemoetkomen aan de eisen op het gebied van veiligheid, VPN, hosting, business continuity, optical en voice networking.

Edzard Overbeek, VP Commercial, Channels and Distribution, EMEA bij Cisco: "We vinden het belangrijk onze partners te helpen nog succesvoller te zijn. Door onze wederzijdse sterke punten en ervaringen te combineren kunnen we optimaal inspelen op de verschillende kansen die we zien bij onze klanten en op de markt als geheel. We zien met genoegen hoe een wereldwijde speler als AT&T de vaardigheden en hulpmiddelen biedt voor het creëren van telewerkoplossingen."

De nauwe samenwerking met Cisco en andere toonaangevende leveranciers maakt deel uit van AT&T's wereldwijde strategie om voortdurend te innoveren en te voldoen aan de steeds complexere netwerkeisen van multinationale en lokale ondernemingen.

AT&T blijft zich snel ontwikkelen. Naast de Business Ready Teleworker Partner Specialisation certificatie heeft AT&T eveneens twee awards ontvangen tijdens de Cisco Partner Summit 2005 voor U.S. Managed Service Provider van het jaar en U.S. Federal Service Provider Partnervan het jaar. Daarnaast bereikte AT&T onlangs de status als Cisco Silver Systems Integrator voor China en Cisco Silver Certified Partner voor de vestiging in Hongkong.

Over AT&T
AT&T (www.att.com) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T biedt een van de modernste communicatienetwerken en wordt hierbij ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T Labs. De organisatie is toonaangevend op het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T is eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde diensten in de Verenigde Staten zoals prepaid telefoonkaarten, collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in 2004 $30,5 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor uitstekende performance en klantondersteuning. Voor meer informatie over AT&T in Europa: www.att.com/emea

Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
055 - 3663034
marald@influx-pr.com