Persbericht 29 juli 2005
Peter van der Arend van Biercafé 't Arendsnest Meest Markante
Horecaondernemer van Amsterdam 2005
WOERDEN, 29 juli 2005 - Peter van der Arend van Nederlands Biercafé 't
Arendsnest is benoemd tot de Meest Markante Horecaondernemer van
Amsterdam 2005. De jury roemt de grote vakkennis van Van der Arend.
Biercafé 't Arendsnest waar gezelligheid en service voorop staan, is
het informatiepunt voor het Nederlandse bier. Uit twaalf regionale
Markant-winnaars wordt in november tijdens het Koninklijk Horeca
Nederland Jaarcongres de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland
2005 gekozen. De verkiezing wordt georganiseerd in samenwerking met
het vakblad Horeca Entree.
Biercafé 't Arendsnest, Amsterdam Volgens de jury onderscheidt Peter
van der Arend zich door naast op gastvrije wijze een goed glas bier te
serveren de gasten ook iets te leren over bier. 't Arendsnest is het
informatiepunt voor het Nederlandse bier, een proeflokaal in de ware
zin van het woord. Een uniek café, het enige in Nederland, dat bier
schenkt van àlle brouwerijen in Nederland.
Naast bier is 't Arendsnest ook gespecialiseerd in Nederlandse
jenevers & likeuren. Hij heeft hiervoor een vinoloog en een liquorist
in dienst. Van der Arend combineert het ondernemerschap met zijn
bierhobby. Hij heeft een café neergezet, dat vijf jaar geleden nog
niet in Nederland bestond. Daarnaast is hij auteur van het bierboek
Nederlandse Bierbrouwerijen; een rondreis langs alle bierbrouwerijen
Van der Arend is dé promotor van het Nederlandse bier. Een markante
combinatie van horecaondernemer, bieroloog, uitbater en auteur.
Met de Markant worden horecaondernemers met markante en innoverende
ideeën over het ondernemerschap in de horeca onderscheiden. De Markant
is de enige, sectorbrede prijs binnen de horecabedrijfstak. Van de
hotelmanager van het vijfsterrenhotel tot de eigenaar/ ondernemer van
een cafetaria op de hoek, het trendy restaurant of het sfeervolle
café. Kortom het hele scala aan horecabedrijven. Zij kunnen in
aanmerking komen voor de titel de Meest Markante Horecaondernemer van
een bepaalde regio. Het gaat om ondernemers die, naast dat zij hun vak
uitstekend verstaan, zich onderscheiden van hun collega ondernemers.
De criteria waaraan zij minimaal moeten voldoen:
* een financieel gezond bedrijf;
* een goed personeelsbeleid;
* een goede presentatie van hun bedrijf en product.
De kandidaten voor een Markant worden veelal voorgedragen door collega
ondernemers, organisaties en bedrijven, die betrokken zijn bij de
bedrijfstak horeca.
---
Noot voor de redactie -