Vogelbescherming nieuwste deelnemer gsm-abonnement Call4Care

Call4care

Zeist/Almere, 11 augustus 2005. Vanaf heden is het mogelijk om Vogelbescherming Nederland financieel te steunen met een mobiel telefoonabonnement. In samenwerking met Stichting Call4Care biedt Vogelbescherming een voordelig gsm-abonnement aan. Zo zamelen consumenten kosteloos en ongemerkt geld in voor het werk van de natuurorganisatie.

Abonnees van Call4Care kennen geen maandelijkse abonnementskosten (nul-euroabonnement), maar betalen alleen voor hun werkelijke gebruik. Vijftien procent van de gebruikskosten gaat naar Vogelbescherming Nederland. Eerder konden abonnees al kiezen voor vier andere goede doelen. De beltarieven van Call4Care zijn aanzienlijk lager dan bij prepay.

Stichting Call4Care bestaat in augustus 2005 precies één jaar en heeft als doel fondsen te werven voor het goede doel. Inmiddels telt de stichting enkele duizenden abonnees en extra groei wordt verwacht. De stichting heeft in totaal al meer dan 20.000 euro opgehaald voor het goede doel.
Directeur Zwijnenberg van Call4Care: 'Wij zijn erg blij dat Call4Care het werk van Vogelbescherming financieel kan ondersteunen. Het toont aan dat dit concept breed wordt gedragen in de samenleving. Vogelbescherming Nederland verstevigt de unieke positie van Call4Care op de telecommarkt.'

Het werk van Vogelbescherming Nederland is voor een groot deel afhankelijk van giften van particulieren en bedrijven. De vereniging is steeds op zoek naar nieuwe manieren om fondsen te werven. Vogelbescherming hoopt bovendien de binding met haar trouwe achterban te versterken.
Adri de Gelder, directeur van Vogelbescherming Nederland: 'Call4Care is een klantvriendelijke en voordelige manier om een steentje bij te dragen aan onze vogelbeschermingprojecten. Het kan ons op jaarbasis duizenden euro's opleveren, terwijl de abonnee nog goedkoper uit is ook.'

De samenwerking tussen de twee organisaties start met een periode van drie jaar.