P E R S B E R I C H T

's-Hertogenbosch, 22 augustus 2005

Super de Boer verlaagt prijs ruim 600 familieboodschappen

Met ingang van morgen, dinsdag 23 augustus 2005, verlaagt Super de Boer de vaste prijs van meer dan 600 producten, allemaal grote A-merken. Het betreft veelgekochte familieboodschappen, die door gezinnen dagelijks en in grote hoeveelheden geconsumeerd worden. Voorbeelden zijn Heinz ketchup, Lay's chips, Ariel vloeibaar, Unox tomatensoep en Aquafresh tandpasta.

De prijsverlagingen, die tot 30 procent kunnen oplopen, passen in de reeks prijsverlagingen die Super de Boer de afgelopen periode heeft doorgevoerd. De full-service formule Super de Boer is daardoor aanmerkelijk goedkoper geworden, hetgeen aansluit bij de nieuwe Refresh-positionering.

Om dit nog eens te onderstrepen, start Super de Boer vanaf maandag 29 augustus naast de nu aangekondigde vaste-prijsverlagingen tevens met een hard actieprogramma, waarin 2=1 acties (twee producten voor de prijs van één) de boventoon zullen voeren.

Een grootschalige campagne en advertenties in de landelijke dagbladen begeleiden het prijsoffensief van Super de Boer, dat de afgelopen zomerperiode werd voorbereid.

De 388 winkels van Super de Boer ondergaan een ingrijpende opfrisbeurt (operatie Refresh Express). Tot nu toe zijn circa 175 winkels omgebouwd naar een nieuw, eigentijds winkelbeeld.

Onderdeel van Refresh is ook de verdere ontwikkeling van het huismerk. Uit recent onderzoek van ACNielsen blijkt dat huismerken door 91% van de Nederlandse consumenten als een goed alternatief voor andere merken worden beschouwd.

Duizenden huismerkproducten van Super de Boer zijn inmiddels van een frisse, moderne verpakking voorzien. Bovendien zijn er honderden nieuwe artikelen toegevoegd aan het huismerkassortiment, waaronder veel verse producten. Ook in koelverse maaltijden en maaltijdcomponenten voert Super de Boer nu een compleet en innovatief huismerkassortiment.


---

Perscontacten:

Frits Kremer, telefoonnummer (0031) (0)73 622 37 14 / (0031) (0)6 22 45 88 57