Ingezonden persbericht


MSN VERNIEUWT PORTAL

Portal in een modern jasje en beter op wensen gebruiker afgestemd

Amsterdam, 23 augustus 2005 - Vanavond introduceert MSN een geheel vernieuwde Portal, waarbij zowel de vormgeving als de content een behoorlijke gedaanteverandering hebben ondergaan. MSN beoogt met de nieuwe Portal meer overzicht en rust te creëren en snel en eenvoudig te traceren informatie aan te bieden.

De belangrijkste verandering voor adverteerders is dat er vanaf nu één groot formaat advertentie-uiting per pagina mogelijk is. (Eén groot formaat banner Medium Rectangle (300 x 250) of Leaderboard (728 x 90)). Bovendien is er nu de mogelijkheid om gratis 'Rich Media' (I) zoals streaming video toe te voegen. MSN wil met deze verandering adverteerders de mogelijkheid bieden hun boodschap nog beter onder de aandacht van de bezoeker te brengen. Een andere belangrijke verandering is dat de kanalen aan de rechterkant van de pagina zullen worden vervangen door zes Magazines (Nieuws, Entertainment, Geld & Ondernemen, Lifestyle, Computer & Technologie en Auto) die weer bestaan uit verschillende subpagina's (II). Hiermee wordt een betere leesbaarheid van de pagina bereikt. Positief gevolg hiervan is ook dat er een hoger uniek bereik wordt gerealiseerd in de magazines. Daarmee zal de fragmentatie van uw doelgroep sterk worden gereduceerd.

De genoemde veranderingen zijn doorgevoerd na een eyetrackonderzoek (III) en een gebruikers-onderzoek in opdracht van MSN. "Gebruikers hebben een voorkeur voor rustige, overzichtelijke pagina's met een heldere opbouw en met een makkelijke vindbaarheid van informatie. De huidige site voldeed nog wel, maar was toe aan een verjongingskuur." Aldus Marco de Leeuw, Information Services Lead MSN Nederland.

"De veranderingen op de MSN-Portal zorgen voor een nog betere, interactieve en relevante site voor de consument. Hierdoor kunnen duidelijkere doelgroepprofileringen worden gecreëerd, zodat wij het best mogelijke podium voor adverteerders kunnen aanbieden. Daarbij komt dat vanaf 23 augustus het fenomeen 'concurrerende uitingen op één pagina' tot het verleden behoord, vanwege de keuze voor één advertentie per pagina." Aldus Rob Molenaar, Sales Manager van MSN Nederland.

De vernieuwde website www.msn.nl gaat op dinsdagavond 23 augustus 2005 live. Meer informatie voor adverteerders is te vinden op http://advertising.msn.nl.

EINDE

MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's-werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 420 miljoen unieke gebruikers per maand. Gelokaliseerde versies zijn beschikbaar in 41 markten en 21 talen. MSN is wereldwijd leidend in het bieden van webdiensten aan consumenten (MSN Hotmail, MSN Messenger, MSN Spaces en MSN Search) en digitale marketingoplossingen aan bedrijven. Meer informatie is te vinden op www.msn.nl.

Cijfers:
- MSN.nl trekt maandelijks ruim 6 miljoen unieke bezoekers. - In Nederland zijn ruim 5.2 miljoen Hotmail-accounts. - In Nederland maken maandelijks ruim 4.5 miljoen mensen gebruik van MSN Messenger.



Ingezonden persbericht