PERSBERICHT

Perfecte dosering nog nooit zo makkelijk

Nutricia lanceert gebruiksvriendelijke verpakking Nutrilon flesvoeding

Zoetermeer, 23 augustus 2005 - Na een uitgebreid onderzoek onder 2.500 vaders en moeders introduceert Nutricia een nieuwe verpakking voor Nutrilon flesvoeding. Deze eigentijdse verpakking vergemakkelijkt de bereiding van flesvoeding. De belangrijkste drie innovaties zijn het handige, goed sluitende deksel, het afstrijkrandje voor de perfecte dosering en het feit dat het pak ook fungeert als bewaardoos. Nutrilon nieuwe stijl is vanaf 28 september te vinden bij supermarkt, drogist en apotheek. De innovatieve verpakking maakt het maken van de fles makkelijker dan ooit.

De samenstelling van Nutrilon is niet gewijzigd en is dus van dezelfde vertrouwde kwaliteit.

Drie innovaties zorgen voor nieuw gemak voor de ouders De verpakking is ontwikkeld en uitgebreid getest onder toeziend oog van een zeer kritische doelgroep: vaders en moeders. De belangrijkste drie innovaties zijn de handige, goed sluitende deksel, het afstrijkrandje voor de perfecte dosering en het feit dat het pak ook fungeert als bewaardoos. Het deksel houdt de voeding vers en geeft ook het maatschepje een vaste plek. Ouders hoeven hierdoor niet meer in de poeder te zoeken naar het schepje.

Het merendeel van de ouders gaf aan het meest gebaat te zijn met de slimme afstrijkrand. Dit randje maakt het makkelijker dan voorheen om de juiste hoeveelheid poeder af te meten.

Voor opening van de verpakking moet eerst een speciale veiligheidssluiting open gemaakt worden. Dit is een controle voor ouders om zeker te weten dat het pak vers is en niet eerder geopend.

Hand vrij als je handen tekort komt
Jonge vaders en moeders hebben hun handen vol aan het bereiden van flesvoeding. Het klaarmaken van de fles moet immers heel precies en hygiënisch gebeuren. Iets wat meerdere malen per dag veel tijd kost. Daar komt nog eens bij dat de baby niet wenst te wachten op de fles. Hierdoor kom je als ouder op dit soort momenten altijd handen tekort. Vanaf nu is dat verleden tijd: door de verbeterde verpakking van Nutrilon is het bereiden van de fles nog nooit zo makkelijk geweest.

Ouders adviseren Nutricia
De nieuwe verpakking is een samenwerking geweest tussen Nutricia en zo'n 2.500 vaders en moeders in Nederland, Engeland en Duitsland. Veel mensen hebben hun behoeften en wensen uitgesproken en vervolgens heeft Nutricia 15 concepten voorgelegd aan de ouders. Hier is het huidige nieuwe concept uit ontstaan. De ouders bleken massaal voor deze nieuwe verpakking te kiezen. Maar liefst 75% gaf aan de nieuwe verpakking te willen gebruiken.

Nutricia Nederland B.V.
Nutricia Nederland B.V. is onderdeel van Koninklijke Numico N.V. en heeft ruim 11.000 medewerkers, verspreid over meer dan 100 landen. Nutricia heeft twee bedrijfsonderdelen: Nutricia Baby- en Kindervoeding en Klinische Voeding. De doelstelling van Nutricia Baby- en Kindervoeding is bij te dragen aan een gezonde groei en ontwikkeling van kinderen van 0 tot 36 maanden. Hiervoor heeft het bedrijf veel kennis in huis en een breed productenaanbod, afgestemd op de specifieke behoeften van ieder kind, in elke ontwikkelingsfase. Nutricia is met de merken Nutrilon, Olvarit en Bambix al meer dan 100 jaar marktleider op het gebied van baby- en kindervoeding.

Moedermelk is de meest geschikte voeding voor zuigelingen. Wanneer een moeder geen borstvoeding kan of wil geven, biedt Nutricia een compleet assortiment flesvoeding, onder de merknaam Nutrilon.