PERSBERICHT - 2005-08-29

Thomas Cook lanceert Huismerk brochures

PERSINFORMATIE
Thomas Cook lanceert Huismerk brochures

Vanaf morgen liggen er bij de eigen winkelketen van reisorganisatie Thomas Cook Nederland voor het eerst wintergidsen van het huismerk Thomas Cook.

Gerard Helming, directievoorzitter Thomas Cook Nederland. Om ons huismerk beter te profileren binnen onze winkel, hebben we besloten gidsen uit te brengen. Met ons huismerk onderscheiden we ons ten opzichte van de andere reisbureaus en middels de gidsen besteden we er extra aandacht aan. En hoewel online boekingen toenemen blijkt dat vele consumenten graag een inspirerende brochure meenemen om zich zo eerst te oriënteren op een vakantie.

Als eerste verschijnen twee vliegreizen brochures: Middellandse Zeegebied en Verre bestemmingen. In september volgen er nog autoreisbrochures: Sneeuw en Feestdagen.
De brochures hebben een eigen design meegekregen. Kleurrijk, verfrissend en inspirerend zijn kenmerken van de nieuwe stijl. Een indeling naar categorieën als charme, explore en allure, helpt de klant bij het vinden van de reis die hij/zij zoekt. Dit design wordt ook doorgetrokken in andere uitingen van het merk Thomas Cook, denk daarbij bijvoorbeeld aan winkel- en etalagemateriaal.

Gerard Helming: Reizen is beleven en dat gevoel willen we de klant ook meegeven. We willen de romantiek en spanning van het reizen terugbrengen. Eigenlijk zoals de grondlegger van ons bedrijf, de Engelsman Thomas Cook, ook voor ogen had toen hij als pionier de eerste georganiseerde reis tot stand bracht in 1841. In eerste instantie vertaalt dit zich in het nieuwe design, de brochures en een nieuwe pay off : Thomas Cook, Zoals reizen bedoeld is. In de komende maanden zullen meer stappen gezet worden om de belofte waar te maken. Want Thomas Cook is een reismerk waaronder een breed aanbod verkocht wordt met nagenoeg onbegrensde mogelijkheden. We beperken ons niet alleen tot reizen die uit onze eigen keuken komen.

In dit kader is ook besloten om de 180 Thomas Cook reisbureaus om te dopen tot Thomas Cook Travel Shops. Deze naam zal over enige tijd ook aan de gevels prijken, maar wordt nu al gebruikt. De naam Travel Shop is eigentijds, heeft een bredere lading met meer mogelijkheden om de klassieke reisbureau-activiteiten uit te breiden. Passend hierbij is de onlangs geïntroduceerde verkoop van eigen reis- en annulerings-verzekeringen onder de naam Thomas Cook Vakantie Polis.

Thomas Cook blijft een multichannel reismerk waar de klant zowel via Travel Shops, callcenter als website zijn reis kan boeken. De website van Thomas Cook (Thomascook .nl) is ook aangepast aan de nieuwe stijl en daar is onlangs de verkoop van losse tickets aan toegevoegd.

Om extra aandacht te schenken aan de eerste stap naar de nieuwe positionering van Thomas Cook, hebben 29 collegas, inclusief directieleden, van het hoofdkantoor de eerste brochures persoonlijk bezorgd bij de collegas van alle Thomas Cook Travel Shops. Voor een feestelijk tintje, zijn verder bij het hoofdkantoor ballonnen opgelaten met een westrijdkaartje per medewerker eraan. Iedereen die het kaartje terugstuurt maakt kans op een ballonvaart, zo ook de medewerker wiens naam op het kaartje staat.

Hoofddorp, 29-08-05

---
Noot voor de redactie,