Ingezonden persbericht


Persbericht

Maximalisering van winst en speed-to-shelf in schoenenbranche dankzij nieuwe generatie bronbeveiligingslabels van Checkpoint Meto

Nieuwegein, 30 augustus 2005 - Checkpoint Meto, toonaangevend leverancier van oplossingen voor dervingreductie, productidentificatie en verkooppromotie in de retail en zijn supply chain, lanceert de nieuwste generatie bronbeveiligingslabels voor schoenen. Door de integratie van een RF- (radiofrequent) beveiligingslabel tijdens het productieproces kan de retailer aanzienlijk in tijd en kosten besparen en sneller op trends inspelen. Het geïntegreerde label is bovendien onzichtbaar en niet te verwijderen, wat zowel de beveiligingsgraad als de presentatiemogelijkheden van schoenen bevordert.

Derving kostte de Europese schoenen- en lederbranche bijna 0,60% van de omzet in 20041. Traditioneel wordt derving tegengegaan door maar één schoen van een paar op het schap te presenteren of door gebruik van hardtags. Het aanbrengen van hardtags op de winkelvloer is arbeidsintensief, niet verkoopbevorderend en kan het leder in sommige gevallen beschadigen. Nieuwe generatie schoenbeveiligingslabels: efficiëntie in de supply chain Voortaan kan de retailer tijd en kosten besparen wanneer zijn leverancier al tijdens productie (bij de bron) het beveiligingslabel in de schoen aanbrengt. CheckNet, Checkpoint's e-commerce gedreven wereldwijde netwerk van servicebureaus, verzorgt just-in-time levering van de labels bij de fabrikant. Deze verwerkt ze onzichtbaar en niet-verwijderbaar tussen de binnen- en buitenzolen van de schoen. Zodra de schoenen in de winkel binnenkomen kunnen ze meteen in het rek: de time-to-shelf wordt opmerkelijk gereduceerd en bijkomende arbeidskosten voor onder meer het aanbrengen van hardtags of het ophalen van de tweede schoen van een paar, vervallen.

Gepatenteerde technologie
De nieuwste generatie bronbeveiligingslabels van Checkpoint Meto is van hoogwaardige kwaliteit; het beveiligingslabel kan probleemloos verwerking bij hoge snelheden en temperaturen doorstaan zonder impact op de frequentie van 8,2 MHz (de Europese standaard voor RF-labels). Dankzij gepatenteerde technologie is het label bovendien voor 100% niet-reactiveerbaar; de consument zal na aankoop van bronbeveiligde schoenen nooit vals alarm veroorzaken in beveiligde winkels. Door hun nieuwe formaat kunnen de labels zelfs in kleinste kinderschoen geïntegreerd worden.

"Checkpoint Meto biedt retailers in de schoenenbranche een complete oplossing om derving tegen te gaan en derhalve de winst te maximaliseren, zoals specifiek voor de schoenenbranche ontwikkelde RF-beveiligingslabels, distributie van de labels tot bij de producent, 3G New Digital RF-beveiligingsantennes standaard uitgerust met unieke vloerdetectie en deactivatie-apparatuur om de labels bij aankoop uit te schakelen", aldus Fred de Haas, Managing Director Checkpoint Meto Benelux. "CheckCARE-consultants trainen bovendien het winkelpersoneel te leren omgaan met beveiligingstechnologie en criminaliteit op de winkelvloer." Op 26 oktober organiseert Checkpoint Meto het seminar Bronbeveiliging in de schoenenbranche.

Tijdstip: 10:00 - 12:00 uur
Locatie: Checkpoint Meto in Nieuwegein Adres: Coltbaan 21
Inlichtingen: 030 - 609 41 41

Checkpoint Meto Benelux BV, Coltbaan 21, 3439 NG NIEUWEGEIN, telefoon: 030 - 609 41 11 - fax: 030 - 609 41 00

Over Checkpoint Meto
Checkpoint Meto - onderdeel van het Amerikaanse Checkpoint Systems, Inc., - is een internationale organisatie die gespecialiseerd is in productidentificatie en oplossingen voor dervingsreductie voor de retailindustrie en zijn supply chain. De oplossingen van Checkpoint bieden klanten verhoogde efficiëntie vanaf het moment van productie tot en met het moment van verkoop en verbetert de winkelervaring van de consument. Checkpoint is beursgenoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en heeft meer dan 4000 werknemers wereldwijd, directe verkoop in 30 landen en distributeurs in 50 landen. Checkpoint is wereldwijd marktleider op het gebied van EM (Elektro Magnetische) en RF (Radio Frequency) technologie en produceert jaarlijks miljarden labels en installeert tienduizenden terminals. Het uitgebreide productportfolio bestaat onder meer uit: digitale EM en RF EAS (elektronische artikelbeveiliging) en RFID (Radio Frequente IDentificatie) systemen, EM & RF bronbeveiliging, barcode en etiketteringssystemen - inclusief een wereldwijd netwerk van 31 servicebureaus - en retailverkoopsystemen. Checkpoint ondersteunt bovendien pionierend academisch onderzoek naar consumententrends en derving via de jaarlijkse publicatie van de 'European Retail Theft Barometer', een uitbreiding op haar consultancy aan veel van 's werelds toonaangevende retailmerken.

Meer informatie via de Europese website: www.checkpointeurope.com


1 Bron: vierde European Retail Theft Barometer van het Britse Centre for Retail Research