Ingezonden persbericht


METRO VASTE MEDIAPARTNER VAN DE POWER UNLIMITED GAMEPLAY

Amsterdam, 3 oktober 2005

Metro en Power Unlimited gaan met ingang van 1 oktober 2005 een samenwerkingsverband aan met betrekking tot het gamesevent Power Unlimited Gameplay 2005. Metro wordt de vaste mediapartner van het grootste gamesevent van Nederland; de Power Unlimited Gameplay. Op 12 & 13 november aanstaande zal het event plaatsvinden in de Amsterdamse RAI. Metro heeft de intentie uitgesproken om ook de komende twee jaar mediapartner te blijven van de Power Unlimited Gameplay.

Het grootste gratis dagblad van Nederland en het grootste gamesmagazine van de Benelux gaan samen zorgen voor een nog groter mediabereik voor gaming in het algemeen en het evenement Power Unlimited Gameplay in het bijzonder. Daarnaast beschouwt Metro de Power Unlimited Gameplay 2005 als het startschot van een nieuwe, maandelijkse gamespagina. Het spelen van videogames is inmiddels een niet meer weg te denken onderwerp in de hedendaagse maatschappij. Gaming verdient een plek in de meest gelezen krant van Nederland!

Metro zal het publiek middels aankondigingen en een special wijzen op de komst van de Power Unlimited Gameplay 2005 en de uitreiking van de TMF Game Awards (op zaterdag 12 november tijdens de Power Unlimited Gameplay).

Marcel den Hoed, commercieel directeur van Metro: "De samenwerking van Metro met de Power Unlimited Gameplay sluit naadloos aan op onze strategie om ook aan de gamingindustrie een gericht communicatieplatform met een massaal bereik te bieden. Metro introduceert direct na de Power Unlimited Gameplay een maandelijkse gamespagina."

Martijn van der Neut, marketing manager van Power Unlimited: > "> De plannen van Metro om vanaf nu aandacht te besteden aan games passen perfect bij de filosofie van Power Unlimited om gaming zo breed mogelijk uit te dragen. Het is ook de ideale manier om het jaarlijkse event de Power Unlimited Gameplay en zijn exposanten extra onder de aandacht te brengen.> ">

De Power Unlimited Gameplay 2005 beslaat circa 9.000 vierkante meter met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van games, spelcomputers (zowel consoles als PC) en de totale lifestyle hier omheen. Werkelijk alle grote populaire gamepublishers, console- en handheldproducenten zullen aanwezig zijn. Daarnaast worden de TMF Game Awards uitgereikt, dé publieksprijzen voor de game-industrie. Inmiddels wordt er massaal gestemd door de gamers, via de sites van TMF en Power Unlimited. Op 12 november weten we welke games er in de prijzen vallen...

> ----------------------------------------------------------------------------

>
> Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Marcel den Hoed, commercieel directeur Metro Holland, 020 - 511 4040, marcel@metronieuws.nl, Martijn van der Neut, marketing manager Power Unlimited, 023-5463463, m.van.der.neut@bp.vnu.com of Jan-Johan Belderok, Power Unlimited, 06-2529077, janjohan@xs4all.nl. >
> Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 500.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, McDonald> '> s vestigingen, 160 postkantoren, RET Rotterdam, GVB Metro-stations Amsterdam, GVU Utrecht, universiteiten, scholen, veerdiensten en ziekenhuizen. De 1.467.000 lezers (NOM Doelgroep Monitor, mei 2004 - apr. 2005) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend. >
> Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 57 edities in 18 landen in 18 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 16,8 miljoen mensen Metro. >