Gemeente Den Helder

06-10-2005 Vergaderingen
Donderdag 6 oktober: commissie voor de bezwaarschriften De vergadering begint om 19.00 uur en is in de trouwzaal in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. Op de openbare agenda staan de volgende zaken:

- het bestuur van De Stichting Blijf van mn Lijf tegen de beschikking van het college waarbij de subsidie van de stichting voor het jaar 2005 is vastgesteld;

- J. Beijer, J.F.J. Kuijpers en M. Mulder tegen de verleende bouwvergunning voor het bouwen van een woning op het perceel van de 3e Emmastraat 7.

Maandag 10 oktober: raadscommissie Stadsontwikkeling en beheer Deze commissie komt te vervallen. De raad komt deze avond in een extra vergadering bijeen om te spreken over de bestuurlijke toekomst van de gemeente.

Dinsdag 11 oktober: raadscommissie Bestuur, Personeel, Openbare orde en veiligheid
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- de aanpassing van de Algemene plaatselijke verordening 1996 (terrasvergunningen);

- de vaststelling van het Visiedocument ICT Inzoomen op Informatie;
- de stand van zaken rond het verbeterprogramma: voortgangsrapportage plan van aanpak Tops uit Spot aan!;

- de beantwoording van vragen van de PvdA en Lijst Prins over mediation over een geschil tussen de gemeente en een inwoner van Den Helder;

- de motie van de gemeente Bergen op Zoom over de afkeuring van de commerciële jacht op jonge zeehonden in Canada;
- de brief van de gemeente Heerhugowaard over de oproep om de 0-lijn te hanteren in het kader van de begroting 2006 voor de samenwerkingsverbanden op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen.

Woensdag 12 oktober: de raadscommissie Maatschappelijk Welzijn is verplaatst naar woensdag 19 oktober.

Donderdag 13 oktober: raadscommissie Educatie, Sport & Cultuur Op de agenda staat onder meer:

- het saldo van 22.294,81 van de logopedie 2004 in te zetten voor de uitvoering van het lokaal onderwijsbeleid en integraal jeugdbeleid dat voortkomt uit de kadernotitie Leren doe je overal;
- de vaststelling van het programma danwel het overzicht voorzieningen huisvesting onderwijs 2006;

- de vaststelling van de jaarrekening 2004 van de Bestuurscommissie Openbaar Basisonderwijs;

- de vaststelling van de gewijzigde begroting 2005 van de Bestuurscommissie Openbaar Primair Onderwijs;

- het Nationaal Reddingsmuseum Dorus Rijkers;
- de stand van zaken uitvoering van de Nota Dakplan.

Woensdag 19 oktober: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn De vergadering van de commissie Maatschappelijk Welzijn stond gepland voor woensdag 12 oktober. Dit is echter 19 oktober geworden. Op de agenda staat onder meer:

- de bekostiging van 69,7 leerwerkplaatsen van de Stichting Triton over 2005 tot een bedrag van 774.646,-;

- het conceptprogramma Antillianenbeleid 2005 2008;
- de vaststelling van de verslagen over de uitvoering WWB, IOAW, IOAZ en BBZ 2004 en de evaluatie Verordening bezwaarschriften WWB;
- de brief van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten over de accountantscontrole van de WWB;

- de stand van zaken over de Stadspas.

Donderdag 20 oktober: de vergadering van de raadscommissie Financiële en Economische Zaken gaat wegens een gebrek aan agendapunten niet door.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen op onze website (www.denhelder.nl) onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen. U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.