06-10-2005
Vergaderingen
Donderdag 6 oktober: commissie voor de bezwaarschriften
De vergadering begint om 19.00 uur en is in de trouwzaal in het
stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. Op de openbare agenda staan de
volgende zaken:
- het bestuur van De Stichting Blijf van mn Lijf tegen de beschikking
van het college waarbij de subsidie van de stichting voor het jaar
2005 is vastgesteld;
- J. Beijer, J.F.J. Kuijpers en M. Mulder tegen de verleende
bouwvergunning voor het bouwen van een woning op het perceel van de 3e
Emmastraat 7.
Maandag 10 oktober: raadscommissie Stadsontwikkeling en beheer
Deze commissie komt te vervallen. De raad komt deze avond in een extra
vergadering bijeen om te spreken over de bestuurlijke toekomst van de
gemeente.
Dinsdag 11 oktober: raadscommissie Bestuur, Personeel, Openbare orde
en veiligheid
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- de aanpassing van de Algemene plaatselijke verordening 1996
(terrasvergunningen);
- de vaststelling van het Visiedocument ICT Inzoomen op Informatie;
- de stand van zaken rond het verbeterprogramma: voortgangsrapportage
plan van aanpak Tops uit Spot aan!;
- de beantwoording van vragen van de PvdA en Lijst Prins over
mediation over een geschil tussen de gemeente en een inwoner van Den
Helder;
- de motie van de gemeente Bergen op Zoom over de afkeuring van de
commerciële jacht op jonge zeehonden in Canada;
- de brief van de gemeente Heerhugowaard over de oproep om de 0-lijn
te hanteren in het kader van de begroting 2006 voor de
samenwerkingsverbanden op grond van de Wet gemeenschappelijke
regelingen.
Woensdag 12 oktober: de raadscommissie Maatschappelijk Welzijn is
verplaatst naar woensdag 19 oktober.
Donderdag 13 oktober: raadscommissie Educatie, Sport & Cultuur
Op de agenda staat onder meer:
- het saldo van 22.294,81 van de logopedie 2004 in te zetten voor de
uitvoering van het lokaal onderwijsbeleid en integraal jeugdbeleid dat
voortkomt uit de kadernotitie Leren doe je overal;
- de vaststelling van het programma danwel het overzicht voorzieningen
huisvesting onderwijs 2006;
- de vaststelling van de jaarrekening 2004 van de Bestuurscommissie
Openbaar Basisonderwijs;
- de vaststelling van de gewijzigde begroting 2005 van de
Bestuurscommissie Openbaar Primair Onderwijs;
- het Nationaal Reddingsmuseum Dorus Rijkers;
- de stand van zaken uitvoering van de Nota Dakplan.
Woensdag 19 oktober: raadscommissie Maatschappelijk Welzijn
De vergadering van de commissie Maatschappelijk Welzijn stond gepland
voor woensdag 12 oktober. Dit is echter 19 oktober geworden. Op de
agenda staat onder meer:
- de bekostiging van 69,7 leerwerkplaatsen van de Stichting Triton
over 2005 tot een bedrag van 774.646,-;
- het conceptprogramma Antillianenbeleid 2005 2008;
- de vaststelling van de verslagen over de uitvoering WWB, IOAW, IOAZ
en BBZ 2004 en de evaluatie Verordening bezwaarschriften WWB;
- de brief van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten over de
accountantscontrole van de WWB;
- de stand van zaken over de Stadspas.
Donderdag 20 oktober: de vergadering van de raadscommissie Financiële
en Economische Zaken gaat wegens een gebrek aan agendapunten niet
door.
U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het
maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het
wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende
vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in
totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor
aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt
inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten
het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de
voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal
sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur
waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft
opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen,
keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond
van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een
klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact
opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.
De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de
raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders
vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen op onze website
(www.denhelder.nl) onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen.
U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis,
geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op
woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot
19.30 uur.
Gemeente Den Helder