Ingezonden persbericht


Persbericht:

Groei Direct Marketing budget van 42% in het 4de kwartaal van 2005


- 51% van Direct marketeers zet e-mail marketing in

Amsterdam, 6 oktober 2005 - Full service permission marketingbureau Mailmedia en vaktitel Adforesult maken vandaag de resultaten bekend van de DM Barometer over het 4de kwartaal van 2005. Het onderzoek werd uitgevoerd onder de abonnees van de nieuwsbrieven van Adformatie Groep en Communicatienieuws. De resultaten wijzen uit dat het Direct Marketing budget in het 4de kwartaal van 2005 stijgt met 42% ten opzichte van het 4de kwartaal in 2004. Daarnaast wordt het grootste gedeelte van het Direct Marketing budget gereserveerd voor post (27%), eigen website (18%) en e-mail marketing (13%). E-mail marketing wordt ingezet door 51% van de marketeers.

De DM Barometer is een initiatief van vaktitel Adforesult en full service permission marketingbureau Mailmedia. Het onderzoek, waaraan 226 marketeers hebben meegewerkt, laat duidelijk zien dat post, de eigen website en e-mail marketing de belangrijkste kanalen van DM zijn. De branche Automotive maakt het meest gebruik van post, de branche Telecom / ICT bedrijven maakt het meest gebruik van SMS- en e-mail marketing.

Op de vraag hoe de deelnemers van de DM Barometer denken dat de bestedingen van DM in het gehele Nederlandse bedrijfsleven uitvallen, antwoord meer dan 59% hoger. 74% wil dat er betere opleidingsmogelijkheden komen op het gebied van Direct Marketing.

In het 4de kwartaal van 2005 is een meederheid van de leden van de DM Barometer van plan e-mail marketing in te zetten (51%). Gevolgd door viral marketing (12%) en weblog (11%).

Johan van Mil, directeur van Mailmedia: "Ik ben blij te zien dat de inzet van direct marketing stijgt en dat het belang van interactieve kanalen verder groeit."

Allard Frederiks, hoofdredacteur Adforesult: "Als de vaktitel over Direct Marketing en sales promotion vinden we het van groot belang om de vinger aan de pols te houden van de ontwikkelingen in de branche. Met het kwartaalonderzoek voor de DM Barometer kunnen we, met hulp van de direct marketeers zelf, in kaart brengen hoe budgetten zich ontwikkelen en waar organisaties accenten leggen in hun (direct) marketingstrategie."

Mailmedia is het marktleidende full service permission marketing bureau. Mailmedia werkt uitsluitend op basis van ontvangers die graag aanbiedingen per e-mail of sms willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geĂŻnteresseerd is in aanbiedingen. De medewerkers hebben hun sporen verdiend in zowel de traditionele als de interactieve media branche. Mailmedia is actief lid van de DM brancheverenigingen FEDMA en DDMA en supporter van e-mail marketing association EMMA-nl. Mailmedia bestaat sinds 2002 en is vanaf de start winstgevend.

Adforesult is 'concreet over direct marketing & sales promotion'. De vaktitel verschijnt maandelijks in print, en is op internet te bereiken via http://www.adforesult.nl. Adforesult is een titel van Adformatie Groep, uitgever van bladen als Adformatie en tijdschrift voor marketing.