Ingezonden persbericht
Persbericht:
Groei Direct Marketing budget van 42% in het 4de kwartaal van 2005
- 51% van Direct marketeers zet e-mail marketing in
Amsterdam, 6 oktober 2005 - Full service permission marketingbureau
Mailmedia en vaktitel Adforesult maken vandaag de resultaten bekend
van de DM Barometer over het 4de kwartaal van 2005. Het onderzoek
werd uitgevoerd onder de abonnees van de nieuwsbrieven van
Adformatie Groep en Communicatienieuws. De resultaten wijzen uit dat
het Direct Marketing budget in het 4de kwartaal van 2005 stijgt met 42%
ten opzichte van het 4de kwartaal in 2004. Daarnaast wordt het
grootste gedeelte van het Direct Marketing budget gereserveerd voor
post (27%), eigen website (18%) en e-mail marketing (13%). E-mail
marketing wordt ingezet door 51% van de marketeers.
De DM Barometer is een initiatief van vaktitel Adforesult en full service
permission marketingbureau Mailmedia. Het onderzoek, waaraan 226
marketeers hebben meegewerkt, laat duidelijk zien dat post, de eigen
website en e-mail marketing de belangrijkste kanalen van DM zijn. De
branche Automotive maakt het meest gebruik van post, de branche
Telecom / ICT bedrijven maakt het meest gebruik van SMS- en e-mail
marketing.
Op de vraag hoe de deelnemers van de DM Barometer denken dat de
bestedingen van DM in het gehele Nederlandse bedrijfsleven uitvallen,
antwoord meer dan 59% hoger. 74% wil dat er betere
opleidingsmogelijkheden komen op het gebied van Direct Marketing.
In het 4de kwartaal van 2005 is een meederheid van de leden van de
DM Barometer van plan e-mail marketing in te zetten (51%). Gevolgd
door viral marketing (12%) en weblog (11%).
Johan van Mil, directeur van Mailmedia: "Ik ben blij te zien dat de inzet
van direct marketing stijgt en dat het belang van interactieve kanalen
verder groeit."
Allard Frederiks, hoofdredacteur Adforesult: "Als de vaktitel over Direct
Marketing en sales promotion vinden we het van groot belang om de
vinger aan de pols te houden van de ontwikkelingen in de branche. Met
het kwartaalonderzoek voor de DM Barometer kunnen we, met hulp
van de direct marketeers zelf, in kaart brengen hoe budgetten zich
ontwikkelen en waar organisaties accenten leggen in hun (direct)
marketingstrategie."
Mailmedia is het marktleidende full service permission marketing bureau.
Mailmedia werkt uitsluitend op basis van ontvangers die graag
aanbiedingen per e-mail of sms willen ontvangen (opt-in) en bereikt
daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geĂŻnteresseerd is
in aanbiedingen. De medewerkers hebben hun sporen verdiend in
zowel de traditionele als de interactieve media branche. Mailmedia is
actief lid van de DM brancheverenigingen FEDMA en DDMA en
supporter van e-mail marketing association EMMA-nl. Mailmedia bestaat
sinds 2002 en is vanaf de start winstgevend.
Adforesult is 'concreet over direct marketing & sales promotion'. De
vaktitel verschijnt maandelijks in print, en is op internet te bereiken via
http://www.adforesult.nl. Adforesult is een titel van Adformatie Groep,
uitgever van bladen als Adformatie en tijdschrift voor marketing.