Ingezonden persbericht


Schiphol-Rijk, 7 oktober 2005

SCOPE CRM nu ook voor verzekerde klantrelaties Assurantie Tussenpersonen

SCOPE marketing technology heeft voor Assurantie Tussenpersonen (ATP s) een speciale Wfd-compliant brancheversie van haar CRM-software op de markt gebracht. Het SCOPE CRM-systeem geeft ATP s een compleet klantbeeld via standaard koppelingen met de belangrijkste backoffice systemen voor het assurantie-intermediair.

De invoering van de Wet Financiële Dienstverlening en de controle daarop door de Autoriteit Financiële Markten, stellen hoge eisen aan de commerciële en administratieve bedrijfsvoering van het assurantie-intermediair. Daarom is het voor ATP s van groot belang om de basis voor verstrekte adviezen inzichtelijk te maken via het vastleggen van relatiegegevens, contactmomenten, offertes, documenten en marketingacties. Op basis van het volledige klantbeeld kunnen ATP s bovendien meer persoonlijk diensten verlenen, aanvragen sneller behandelden en de verkoop-, marketing- en serviceprocessen verbeteren.

Het complete klantbeeld wordt aan gebruikers beschikbaar gesteld door koppelingen met onder meer Rolls voor schade , AFIN Center voor leven en de backoffice-systemen ANVA en ACT Diamant. In samenwerking met Infa wordt de vastlegging van het adviestraject in het kader van de Wet Financiële Dienstverlening gerealiseerd.

SCOPE marketing technology heeft veel ervaring binnen de verzekeringsbranche. Zo gebruiken vele verzekeringsmaatschappijen SCOPE CRM al jarenlang voor het managen van hun relaties met Assurantie Tussenpersonen. Door samenwerking met belangrijke partijen als het Dutch Insurance Netwerk en Infa verankert SCOPE haar positie in de ATP-markt. Via de integratie met omliggende systemen biedt SCOPE CRM grote meerwaarde en ontwikkelt het zich tot het centrale relatiebeheersysteem in de Nederlandse verzekeringswereld voor zowel B-to-B als B-to-C toepassingen.

----------

Over SCOPE marketing technology:
SCOPE marketing technology is leverancier van CRM- en relatiebeheer software. Het bedrijf is gevestigd in Schiphol-Rijk en bedient met 50 medewerkers de Nederlandse markt. De omzet bedroeg in 2004 ruim 4 miljoen Euro. SCOPE marketing technology richt zich met branchespecifieke oplossingen op de top van de Nederlandse bedrijven en instellingen in een beperkt aantal geïdentificeerde kennisgebieden: Financial, ICT/Government/Education en Sports/Recreation. De SCOPE software is in gebruik bij meer dan 100 grote en middelgrote organisaties.