Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

web-log categoriseert blogs middels blogportals


- Groupering maakt logs over vakantie, muziek en auto beter vindbaar -

Amsterdam, 6 oktober 2005 ilse media start met de segmentatie van duizenden web-logs door formatie van zogenaamde blogportals. De meest actieve bloggers creëren samen affiniteitgebonden "opperlogs". De eerst te dekken onderwerpen zijn auto, muziek en vakantie, zeer populaire onderwerpen onder bloggers.

Behoefte
De explosieve groei van web-log registraties heeft zich in het derde kwartaal doorgezet. Was het aantal web-loggers in mei van dit jaar nog rond de 100.000, vandaag begroet ilse media de 160.000ste aanmelder. Met deze volumes dient zich een volgende fase voor web-log aan. Het punt waarop zoeken, bloggen en aanbieden samenkomen komt in zicht. Op basis van eerdere ervaringen komt een belangrijke trend aan het licht: Met het sterk toenemende aantal blogs en daarmee de beschikbare online content blijkt voor alle betrokkenen categorisering hoog op de verlanglijst te staan.

Blogportals
In de nieuw op te zetten blogportals zullen recente postings vanuit relevante web-logs worden aangevuld met interactieve features en zoekresulaten. Daarnaast biedt ilse media adverteerders de mogelijkheid hierin te participeren op een voor de bezoeker relevante manier.

Commercie & Acceptatie
Onder andere het succes van de onlangs op web-log gevoerde brazilië-aktie ligt aan de beslissing ten grondslag. Op basis van de ervaringen met deze actie blijkt dat bloggers relevante commerciële uitingen toejuichen op hun web-log. Michiel Houben, verantwoordelijk voor web-log.nl: "Meer dan vier duizend logs adopteerden de aktie, en plaatsten de banner met sponsors naast hun log. De minder frequente web-loggers zullen we extra blijven stimuleren om hun web-log actief te houden. Zo zullen we de meest populaire soms door adverteerders aangeboden - functionaliteiten uit de hoofdlog aanbieden voor doorplaatsing op ieder web-log. Een blogger kan hiermee zijn of haar blog meer inhoud geven, maar blijft zelf de touwtjes in handen houden. Denk bijvoorbeeld aan een top 10 van discotheken in Salou, aangeboden door een touroperator. Een blogger die over 3 weken naar Salou vertrekt geeft hiermee aan waar zijn vrienden hem kunnen treffen."

Paul Molenaar, algemeen directeur vult aan: "Samenwerking met de andere ilse media sites verzekert hoogwaardige traffic. Exposure voor adverteerders wordt gegenereerd op blogportals, aangevuld door de bloggers die de boodschap zelf doorplaatsen. De relevantie van de commerciële content is hiermee gewaarborgd, wat weer voor betere resultaten voor adverteerders zorgt."

----------------------------------------------

(380 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Startpagina.nl, NU.nl en Web-log.nl bereikt ilse media 67 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl en Cu2.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men s Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand een half miljard pageviews op het internet.

ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 62 magazines in Nederland. Voor meer informatie over de ilse media groep kunt u terecht op www.ilsemedia.nl.



Ingezonden persbericht