Ingezonden persbericht

SuperOffice Benelux B.V. en Dolmen gaan strategische samenwerking aan

'S-HERTOGENBOSCH, 20051007 -- SuperOffice Benelux B.V. heeft met de firma Dolmen Computer Applications een exclusief contract gesloten voor de levering en implementatie van SuperOffice CRM in België. Beide partijen zijn Microsoft Gold Partner.


SuperOffice Benelux B.V. heeft de laatste jaren in België een toenemende vraag naar SuperOffice CRM geconstateerd. Een zorgvuldig onderzoek naar mogelijke partners leidde als snel naar de firma Dolmen. Toon Bijnen, Sales manager voor SuperOffice Benelux verklaart: "Het past in de strategie van SuperOffice om verkoop- en marketingactiviteiten in België samen met een landelijk opererende partner met IT-ervaring in geïntegreerde totaaloplossingen op te pakken. Dolmen is voor SuperOffice de ideale partner vanwege haar leidende positie in de Belgische markt en haar ruime ervaring in informatie dienstverlening. Beide organisaties zijn al jaren succesvol in hun vakgebied en de combinatie van SuperOffice CRM en de expertise van Dolmen maakt de samenwerking gegarandeerd succesvol."

Specifieke branches
De bestaande Belgische klanten kunnen vanaf nu een beroep doen op Dolmen voor ondersteuning en optimalisatie van hun CRM-applicatie. De nieuwe klanten zullen onmiddellijk ervaren dat Dolmen de perfecte partner voor hen is. Dolmen richt zich naast corporate ondernemingen ook op het KMO-segment. Samen met SuperOffice zal Dolmen specifieke branches benaderen waarin SuperOffice al een aantal jaren ervaring heeft. De focus zal liggen op Dienstverlening, Finance & Insurance, Industrie, Automotive en Bouw.

"Dolmen Computer Applications wil in België de 'One-Stop-Shopping' ICT-partner zijn binnen het KMO-segment. Dit betekent dat Dolmen steeds op zoek is naar 'best of breed solutions' om deze doelstellingen te realiseren. De focus ligt onder andere op de CRM-problematiek binnen een organisatie. Door de samenwerking met SuperOffice halen we een pakket, alsook een organisatie, in huis. Een organisatie dat zich de voorbije jaren enkel heeft toegelegd op deze problematiek. Aangezien de vele klanten - wereldwijd, maar ook al een vijftigtal in België - zijn we er dan ook van overtuigd dat we een erg gebruiksvriendelijke en bewezen oplossing kunnen aanbieden", aldus Gino Boone, Directeur Small Business Solutions.

Case Scarlet
Na verschillende overnames in de afgelopen jaren werd Scarlet geconfronteerd met een klantenhistorie die ongestructureerd was opgeslagen in de mailfolders of in de directories op de fileserver. Voor een sterk groeiende telecomaanbieder is dat geen ideale situatie om een professionele relatie op te bouwen met klanten en prospecten.

"De keuze voor een gecentraliseerd relatiebeheersysteem was dan ook snel gemaakt. De belangrijkste voorwaarde voor Scarlet was het gemak waarmee de applicatie kan worden aangepast aan de werkprocessen en een eenvoudig beheer. SuperOffice werd uiteindelijk de belangrijkste tool om klanten- en prospecteninformatie eenduidig en optimaal te registreren", verklaart de heer van Riet, Senior Product Manager Scarlet.

Over Dolmen
Dolmen is een informaticadienstverlener die inmiddels reeds meer dan 20 jaar actief is in de Belgische markt. Ongeveer 850 medewerkers realiseren er samen een omzet van 145 miljoen euro. Als toonaangevend informaticabedrijf is het voor vele organisaties uit diverse sectoren de vaste hard- en softwarepartner geworden. Ontstaan als dochterbedrijf van Colruyt heeft Dolmen gedurende heel haar bestaan een maturiteit en stabiliteit opgebouwd die zich ondermeer vertaalt in een duidelijke missie en een set van corporate values waar elke werknemer zich naar spiegelt. Onze missie, waarden en historiek bepalen Dolmens herkenbare bedrijfscultuur.

Over SuperOffice
SuperOffice ASA is in 1990 opgericht in Noorwegen, als software-huis gespecialiseerd in CRM-toepassingen. SuperOffice is genoteerd aan de effectenbeurs van Oslo, en met meer dan 11.000 zakelijke klanten marktleider op dit gebied in Europa. SuperOffice CRM levert toegevoegde waarde bij het volgen van relaties, documenthantering en -archivering, planning van dagelijkse taken en projectorganisatie. SuperOffice heeft een netwerk van dochtermaatschappijen en distributeurs opgebouwd om lokaal de best denkbare ondersteuning te kunnen bieden. Meer informatie over SuperOffice kunt u vinden op www.superoffice.nl



SuperOffice Benelux B.V.