Ingezonden persbericht

--- Persbericht ---

Crystal Clear introduceert de ultieme Vriendinnentest

De vraag 'Wat vinden mijn vriendinnen écht van mij?' eindelijk haarscherp beantwoord

Amsterdam, 6 oktober 2005 - Crystal Clear, de lichtste frisdrank met bronwater, introduceert de ultieme Vriendinnentest. Een uitgebreide on line test die vrouwen eindelijk antwoord geeft op een van de meest gestelde vragen: "Wat vinden mijn vriendinnen écht van mij?". De test is ontwikkeld door Media Republic, gespecialiseerd in de ontwikkeling van crossmediale concepten voor diverse mediabedrijven en adverteerders.

De Crystal Clear Vriendinnentest maakt een einde aan de obligate zelftests, waarmee de vrouwelijke doelgroep van 20 tot 34 jaar regelmatig via tijdschriften wordt bestookt. In plaats hiervan worden de rollen omgedraaid: in de Crystal Clear Vriendinnentest komt de deelneemster erachter hoe haar vriendinnen over haar denken. De Vriendinnentest kent een eenvoudige werking. De deelneemster brengt een bezoek aan www.crystalclear.nl en nodigt haar vriendinnen uit om een vragenlijst over werk, privé en lifestyle in te vullen. Op basis van de ingevulde vragenlijsten wordt een persoonlijk rapport opgesteld, dat haarfijn inzicht verschaft in hoe de vriendinnen over de deelneemster denken. Presentatrice Renate Verbaan nam het voortouw en heeft de Crystal Clear Vriendinnentest gedaan en haar rapport on line geplaatst.

Koppeling met doelgroep

Dat deze test gericht is op vrouwen is geen toeval. "Crystal Clear geniet sinds de introductie van het merk een sterke bekendheid bij het vrouwelijke publiek. Wij hebben dit gegeven als uitgangspunt genomen en dit gekoppeld aan een concept dat inspeelt op de belevingswereld van de doelgroep", aldus Bas Verhart, CEO en oprichter van Media Republic. Hebe Helmons, jr. Brand Manager Crystal Clear vervolgt: "Deze doelgroep maakt veel gebruik van internet, zeker in de maanden oktober en november. Vandaar dat we voor deze periode ook een on line campagne hebben ontwikkeld. Met een interactieve Vriendinnentest haken we daarnaast in op het centrale thema van de tv-commercial en printcampagne van Crystal Clear: 'Met je vriendinnen, vriendinnendingen doen'."

Deelname wordt beloond

Elke deelneemster aan de Crystal Clear Vriendinnentest maakt kans op een van de vijftig exclusieve Verwenpakketten, met daarin onder andere een dvd-box van Desperate Housewives, een tijdschriftabonnement en heerlijke huidverzorgingsproducten. Voor de hoofdwinnares liggen uiteindelijk vier vliegtickets klaar, waarmee de deelneemster samen met haar vriendinnen naar Miami vliegt.

Het concept kent een looptijd van twee maanden (oktober en november) en wordt aangejaagd via gerichte marketingcampagnes, zoals bannering in het populaire chatprogramma MSN Messenger en integratie met vrouwenportal Vrouwonline.nl en de virtuele vriendencommunity Hyves.

--- Einde bericht ---

Over Crystal Clear

Crystal Clear is de lichtste frisdrank met bronwater die door frisdrankfabrikant Vrumona op de markt wordt gebracht. Het merk richt zich met name op jonge vrouwen en is in zes varianten verkrijgbaar. Crystal Clear is één van de vele frisdrankmerken die Vrumona op de markt brengt. Andere bekende eigen merken die het bedrijf beheert zijn Sisi, Royal Club, JOY, Xí en Sourcy. Onder meer Pepsi, 7UP, Schweppes, Rivella, Perrier, Vittel en Orangina worden in licentie door Vrumona op de markt gebracht. Het bedrijf is sinds 1968 onderdeel van Heineken.

Over Media Republic

Media Republic bedenkt crossmedia concepten voor diverse mediabedrijven en adverteerders. Door een combinatie van verschillende media, zoals games, mobiele services, televisie en internet worden consumenten op een nieuwe manier benaderd. Media Republic realiseert haar projecten met een groep van meer dan 120 creatieve toptalenten, met technische know how en een uitgebreid business netwerk. Meer informatie is te vinden op www.mediarepublic.com.