Universiteit Maastricht

Geachte redacties,

Maatwerk voor de massa (oftewel mass customization) ontwikkelt zich in razend tempo. Voor het eerst is vanuit het perspectief van de consument onderzocht hoe complex bepaalde aanbiedingsvormen ervaren worden. Prof. dr. ir. Benedict Dellaert, Hoogleraar Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde aan de Universiteit Maastricht, publiceerde onlangs een artikel in het Journal of Marketing Research over dit onderzoek.Het blijkt dat de consument aardig wat kan hebben als het gaat om voorgelegde keuzes. Kijk voor het volledig artikel op: http://www.unimaas.nl/researchmagazine/default.asp?thema=2&template=thema.html&taal=nl

Kennis alleen is niet genoeg, stelt dr. Judith Semeijn aan de hand van haar promotie-onderzoek aan de Universiteit van Maastricht. Academisch afgestudeerden moeten ook over competenties beschikken als een ondernemende persoonlijkheid, of enige ervaring in het bedrijfsleven, willen ze een goede kans maken op een succesvolle intrede op de arbeidsmarkt. Semeijn onderzocht welke competenties voor de studies Economie, Gezondheidswetenschappen en Geneeskunde belangrijk zijn. Lees het volledige interview op: http://www.unimaas.nl/researchmagazine/default.asp?thema=3&template=thema.html&taal=nl

Met vriendelijke groet,

Femke Kools

Pers & Wetenschapscommunicatie

Universiteit Maastricht

Tel. 043-3885230

Femke.kools@ssc.unimaas.nl