Campina

Campina blijft marktpositie versterken met aantrekkelijke en innovatieve zuivelproducten

De internationale zuivelonderneming Campina, één van de toonaangevende zuivelbedrijven in Duitsland, legt de nadruk
op innovatie en merkenbouw om haar positie op de zeer competitieve Duitse markt te handhaven.

Optiwell: maximale smaak - minimale calorieën
Met groot succes introduceerde Campina begin 2005 de producten Optiwell-Pudding en Optiwell-Fitmilch met 0,1 procent vet. Midden dit jaar kreeg het complete Optiwell-assortiment een nieuw design. Bovendien is de Internet-presentatie (www.optiwell.de) optisch en inhoudelijk onderhanden genomen. Optiwell biedt de grootste keuze in de sector 0,1 procent vet: vruchtenyoghurt, natuuryoghurt, vruchtendrank op weibasis, yoghurtdrinks, melk en pudding. Daarnaast is het complete Optiwell-assortiment geschikt voor diabetici. Optiwell staat voor maximale smaak gekoppeld aan een minimum aantal calorieën.

Groter marktaandeel voor klassieke Landliebe desserts Niet alleen in het 0,1-procent-vet-segment boekt Campina successen. De Landliebe-klassiekers Sahnepudding en Griesspudding (roompudding en griesmeelpudding) blijven het goed doen en winnen zelfs marktaandeel. In november wordt het Landliebe assortiment uitgebreid met een nieuwe roompudding in de smaak melk-hazelnoten.
Zo blijft Campina marktleider op de Duitse dessertmarkt.

Succesvolle introductie van Chevagne geitenkaas Campina is in Duitsland een belangrijke aanbieder van kaas: Goudse, Maasdammer en geitenkaas alsmede de Belgische kaasspecialiteiten van Passendale. Begin dit jaar introduceerde Campina met succes Chevagne geitenkaas. Onder het overkoepelende merk Chevagne voert Campina verschillende soorten geitenkaas zoals Chevagne Berger, een milde geitengatenkaas en de Belgische specialiteit Chevagne Doucette, een milde halfharde kaas gerijpt in witschimmel. Chevagne is zowel verkrijgbaar in de kaasspeciaalzaak als in de supermarkt. Consumenten houden van het verrassend milde karakter van Chevagne. Campina ondersteunt de introductie met diverse promoties.

Nieuwe vormgeving voor Campina Buttergold in vlootje Het botervlootje van Campina Buttergold Weidebutter en Campina Leichtgold, de light-boter met de smaak van volle boter, kregen een nieuw design. De hernieuwde presentatie communiceert de smaak van boter nog beter en laat dankzij de sympathiek ogende afbeelding van een koe de oorsprong en de natuurlijke oorsprong van het product boter nog beter tot zijn recht komen.
Dit najaar wordt Campina Leichtgold op de POS punten ondersteund door een poster-campagne met het motto: Meine Butterdose hat Geschmack. De poster maakt duidelijk dat de consument met Campina Leichtgold toch van de volle smaak van boter kan genieten, en dat met slechts 25 procent vet.

Nieuwe organisatiestructuur bij Campina
Als antwoord op de felle concurrentiestrijd in Europa en de internationalisering van de markt voor melkproducten introduceerde Campina op 1 oktober 2005 een nieuwe organisatievorm . Campina versterkt haar concurrentievermogen en innovatieve kracht met het opzetten van een nieuwe, nog slagvaardiger organisatievorm. Kern van de nieuwe organisatie is de samensmelting van Campina Nederland, Campina Duitsland en Campina International (de witte groepen) in de nieuwe groep Consumer Products Europe. Deze bundeling is een krachtig antwoord op de steeds sterker wordende positie van Europese retailers en de steeds toenemende concurrentie in Europa. Bovendien biedt de nieuwe structuur optimale mogelijkhe¬den voor schaalvergroting en voor het versnellen van internationale productinnovaties. Nationale marketing- en verkooporganisaties zorgen ervoor dat Campina ook op lokaal niveau optimaal vertegenwoordigd blijft. Zo combineert Campina internationale innovatie en productie met lokale aanwezigheid. Verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten van Campina in de nieuwe structuur zijn: Consumer Products Europe, Cheese & Butter en Industrial Products.

Campina Optiwell - Maximale smaak, minimale calorieën