Rechtbank Roermond
Klantwaarderingsonderzoek rechtbank Roermond
Roermond, 11 oktober 2005 - De rechtbank Roermond houdt, samen met 9
andere middelgrote gerechten in Nederland, vanaf begin oktober tot en
met eind november 2005 een klantwaarderingsonderzoek onder
rechtzoekenden en professionele partners. Het onderzoek wordt begeleid
door het organisatiebureau Prisma en is een vervolg op het in 2001
gehouden klantwaarderingsonderzoek.
Voor de kwaliteitsverbetering van de rechtbank Roermond is het houden
van een waarderingsonderzoek onder de klanten erg belangrijk. Op basis
van de uitkomsten wordt vastgesteld op welke punten de rechtbank de
dienstverlening moet verbeteren. De resultaten van het onderzoek zijn
in april 2006 bekend. De onderzoeksgegevens worden gebruikt bij het
maken van het jaarplan 2007.
Opzet onderzoek
Het onderzoek is zo opgezet dat de professionele partners (advocaten,
deurwaarders, officieren van justitie, vertegenwoordigers van
gemeentes en andere professioneel gemachtigden) vanaf 17 oktober een
vragenformulier krijgen toegestuurd. Daarnaast vinden op de rechtbank
50 interviews met rechtzoekende burgers plaats.
Bron: Rechtbank Roermond
Datum actualiteit: 11 oktober 2005 Naar boven