Rechtbank Roermond


Klantwaarderingsonderzoek rechtbank Roermond

Roermond, 11 oktober 2005 - De rechtbank Roermond houdt, samen met 9 andere middelgrote gerechten in Nederland, vanaf begin oktober tot en met eind november 2005 een klantwaarderingsonderzoek onder rechtzoekenden en professionele partners. Het onderzoek wordt begeleid door het organisatiebureau Prisma en is een vervolg op het in 2001 gehouden klantwaarderingsonderzoek.

Voor de kwaliteitsverbetering van de rechtbank Roermond is het houden van een waarderingsonderzoek onder de klanten erg belangrijk. Op basis van de uitkomsten wordt vastgesteld op welke punten de rechtbank de dienstverlening moet verbeteren. De resultaten van het onderzoek zijn in april 2006 bekend. De onderzoeksgegevens worden gebruikt bij het maken van het jaarplan 2007.

Opzet onderzoek
Het onderzoek is zo opgezet dat de professionele partners (advocaten, deurwaarders, officieren van justitie, vertegenwoordigers van gemeentes en andere professioneel gemachtigden) vanaf 17 oktober een vragenformulier krijgen toegestuurd. Daarnaast vinden op de rechtbank 50 interviews met rechtzoekende burgers plaats.

Bron: Rechtbank Roermond Datum actualiteit: 11 oktober 2005 Naar boven